بخشی از اراضی منطقه آزاد اینچه‌برون برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص داده شود

بخشی از اراضی منطقه آزاد اینچه‌برون برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص داده شود

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر مهدی غفاری در نشست با سرپرست منطقه آزاد اینچه‌برون، حمایت از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان را از ماموریت‌های اصلی پارک علم و فناوری برشمرد و با بیان اینکه پارک‌ها یک زیست‌بوم فعال هستند، گفت: در استان‌های مختلف براساس ظرفیت‌هایی که وجود دارد این زیست‌بوم را توسعه می‌دهند؛ مثلا در اصفهان که از استان‌های پیش‌رو است ۵۵۰ هکتار زمین برای پارک علم و فناوری در نظر گرفتند که تاکنون ۱۰۰ هکتار آن واگذار و تجهیز شده است. اما ما در استان ۱.۶ هکتار زمین‌ آن هم در شهرک صنعتی آق‌قلا داریم و از نظر زیرساختی جزء استان‌های آخر در کشور هستیم اما پتانسیل‌های جدی و خوبی در زمینه‌های مختلف داریم.

دکتر غفاری با بیان اینکه یکی از مزیت‌های پارک علم و فناوری این است که اراضی آن طبق قانون منطقه آزاد تلقی می‌شود، گفت: پیشنهاد مشخص ما این است که بخشی از اراضی منطقه آزاد اینچه‌برون برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان صادرات‌محور در نظر گرفته شود؛ این اقدام یک کار ابتکاری در راستای تحقّق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و شعار سال خواهد بود.

وی با بیان اینکه شعار امسال که از سوی رهبر انقلاب مطرح شده، وظیفه ما را در پارک‌های علم و فناوری سخت‌تر و سنگین‌تر کرده است، خاطرنشان کرد: مدل توسعه صنعتی در کشور آسیب‌های جدی دارد. باید بپذیریم که صنعت قابل توجهی در کشور نداریم و اغلب کارخانه‌داری و مونتاژکاری می‌کنیم.

دکتر غفاری با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان برای حمایت و توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان گفت: یکی از ظرفیت‌های استان گلستان موقعیت جغرافیایی آن است که در همین زمینه تلاش می‌کنیم تعاملات ما با کشورهای حوزه CIS افزایش پیدا کند. برای همین پارک علم و فناوری گلستان در نمایشگاه ماه آینده قزاقستان حضور جدّی خواهد داشت؛ ضمن اینکه همزمان با ازبکستان و قرقیزستان نیز در حال مذاکره هستیم تا با محوریت گلستان، نمایشگاه دائمی محصولات دانش‌بنیان را در این کشورها داشته باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان با بیان اینکه همه ما در برابر این اکوسیستم مسئول هستیم، ادامه داد: اگر بتوانیم‌ در همین استان برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان جذابیت ایجاد کنیم، هم شرکت‌های موجود در استان پایدارتر می‌شوند و هم از دیگر استان‌ها به گلستان خواهند آمد و توسعه، اشتغال و درآمد آنها برای این استان خواهد بود.

ملک حسینی، سرپرست منطقه آزاد اینچه برون نیز در این نشست ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیانی، آخرین اقدامات برای راه‌اندازی این منطقه را تشریح و خواستار ارائه پیشنهادات از سوی پارک علم و فناوری گلستان برای مشارکت و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف به ویژه هوشمندسازی در این منطقه شد.

گفتنی است؛ مقرر گردید علاوه بر برگزاری یک نشست مشترک بین مدیران پارک و شرکت مشاور طرّاح منطقه آزاد اینچه‌برون، ایده‌ها و پیشنهادات پارک گلستان نیز برای نحوه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در نشست‌های بعدی مورد بررسی قرار گیرد.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

      نظرات