تاکید رئیس پارک علم و فناوری گلستان بر انجام وظایف دستگاه‌ها در راستای حمایت از دانش‌بنیان‌ها/از هر ظرفیتی برای حمایت از این شرکت‌ها استفاده شود

تاکید رئیس پارک علم و فناوری گلستان بر انجام وظایف دستگاه‌ها در راستای حمایت از دانش‌بنیان‌ها/از هر ظرفیتی برای حمایت از این شرکت‌ها استفاده شود

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر مهدی غفاری در دومین جلسه کارگروه اقتصاد دانش‌بنیان استان گلستان که با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های نظارتی در محل این پارک برگزار شد، با اشاره به نامگذاری امسال به "تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" اظهارکرد: سال‌هاست که مقام معظم رهبری بر موضوع اقتصاد دانش‌بنیان و حمایت از فعالیت‌های این بخش تاکید دارند و از طرفی در بحران‌هایی که کشور در آن گرفتار می‌شود هم آثار فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان کاملا مشهود است.

دکتر غفاری با بیان اینکه نامگذاری امسال وظیفه ما را سخت‌تر کرده است، گفت: واقعیت این است که نگرانی‌هایی داریم که مبادا این نامگذاری و تعیین راهبرد، در حد شعار باقی بماند. باید ببینیم امروز که سه ماه از سال می‌گذرد دستگاه‌ها چه اقدام‌ منجر به نتیجه‌ای انجام دادند. اگر به صورت جدی پیگیر این موضوعات نباشیم مانند خیلی سال‌های دیگر، نامگذاری و تعیین شعار سال دستاورد خاصی برای ما نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه فعال‌سازی و حرکت رو به جلوی این زیست‌بوم نیازمند آیتم‌های مختلفی است، افزود: نخست اینکه دستگاه‌هایی که عمده شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه فعالیت آنها هستند باید تلاش خود را بیشتر کنند. حدود ۸۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه صنعت و معدن و جهادکشاورزی هستند و لازم است این مجموعه‌ها بیش از گذشته فعال شوند. موضوع دیگر نیروی انسانی است که دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در این زمینه نقش پررنگی دارند و باید این نیروی انسانی نخبه را به صنعت وصل کنند. اگر این دو مورد حل شد بخش سوم که مربوط به پارک است در خصوص حمایت‌های تسهیلاتی، بیمه، مالیات و غیره نیز انجام خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان اذعان کرد: واقعیت این است که ما در پارک علم و فناوری به عنوان دبیرخانه کارگروه اقتصاد دانش‌بنیان هنوز این اتفاقات را حس نکرده‌ایم و معتقدیم کار چندانی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه هرکدام از دستگاه‌های عضو کارگروه باید سهم و نقش خود را برای حمایت و تسهیل شرایط برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان ایفا کنند، گفت: نمایشگاه قزاقستان را پیش‌رو داریم و برای اینکه بتوانیم از ظرفیت کشورهای آسیای میانه برای فروش محصولات دانش‌بنیان‌ استفاده کنیم پیگیری‌های زیادی کردیم و توانستیم سهمیه ویژه‌ای برای شرکت‌های دانش‌بنیان استان گلستان در این نمایشگاه بگیریم.

دکتر غفاری اظهارکرد: در قانون جهش تولید دانش‌بنیان نیز ظرفیت‌های خوبی تعریف شده و دستگاه‌ها می‌توانند هم زیرساخت و هم اختیارات خود را واگذار کنند اما این امر نیازمند اقدام عملی است و کارها باید تسریع شود.

در این جلسه ضمن تشریح اهداف کلی کارگروه توسط معاون فناوری پارک گلستان، قانون جهش تولید به طور کامل مورد بررسی قرار گرفت و یکایک نمایندگان حاضر در جلسه به بیان نظرات و پیشنهادات خود برای حمایت همه‌جانبه از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور پرداختند.

همچنین مقرر شد جلسات کارگروه دانش‌بنیان به طور مستمر هر دو هفته یکبار برگزار گردد.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

      نظرات