توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان سبب تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی می‌شود/ دستگاه‌ها برای فعالیت‌های این حوزه تسهیل‌گری کنند

توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان سبب تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی می‌شود/ دستگاه‌ها برای فعالیت‌های این حوزه تسهیل‌گری کنند

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، سیدجواد کریمی در جلسه کارگروه اقتصاد دانش‌بنیان شهرستان آزادشهر که با حضور رئیس و معاون فناوری پارک علم و فناوری استان برگزار شد، اظهارکرد: در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان ظرفیت‌های خوبی در این شهرستان داریم و این هنر ماست که بتوانیم این ظرفیت‌ها را برای تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین به کار بگیریم.

فرماندار آزادشهر گفت: یکی از مشکلات و آسیب‌ها پایین بودن میزان خلاقیت و نوآوری و ضعف فناوری در بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی است که در زمان تحریم‌ها و مواردی از این دست، آثار منفی آن تشدید می‌شود.

وی با بیان اینکه استفاده از دانش، بهره‌وری را افزایش خواهد داد، افزود: اگر می‌خواهیم به رشد اقتصادی ۸ درصدی دست پیدا کنیم عمده آن به بهره‌وری برمی‌گردد و این جز با دانش‌بنیان شدن اقتصاد، امکان‌پذیر نیست. ضمن اینکه اقتصاد دانش‌بنیان، اشتغال را پایدارتر و سبب افزایش ارزش‌افزوده و افزایش ثروت می‌شود.

کریمی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید نقش تسهیل‌گری برای فعالیت‌های دانش‌بنیان داشته باشند تا جایگاه شهرستان آزادشهر در زیست‌بوم فناوری استان ارتقاء پیدا کند؛ احصاء نیازهای فناورانه دستگاه‌ها نیز یک ضرورت است که باید با جدیت دنبال شود.

وی همچنین در این جلسه خواستار رفع مشکلات و موانع ایجاد مرکز رشد و فناوری شهرستان آزادشهر شد.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

      نظرات