برگزاری نخستین جشنواره دستاوردهای دانش‌بنیان سینا

برگزاری نخستین جشنواره دستاوردهای دانش‌بنیان سینا

مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره دستاوردهای دانش‌بنیان سینا یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ با حضور دکتر فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه، دکتر نادری منش رئیس پارک علم و فناوری مدرس، دکتر شاه وردی دستیار معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر سپهری رئیس دانشکده مهندسی صنایع و سیستم‌ها و جمعی از مسئولین، اعضای هیات‌علمی، دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر نادری منش با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ (سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین) بر نقش پارک‌های علم و فناوری در نوآوری و ایجاد کارآفرینی تاکید کرد و گفت: در دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم نقش پارک‌های علم و فناوری به‌عنوان پلت فرم ایجاد شغل و به‌منظور وصل کردن دانش و صنعت به یکدیگر بسیار اهمیت دارد. دانشگاه و پارک دوروی یک سکه هستند. پارک‌ها با ایفای نقش در بحث فناوری و نوآوری، ایجاد کارآفرینی و اشتغال‌زایی می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری مدرس در ادامه، برنامه‌های تقویت زیست‌بوم نوآوری در ۲۷ گام، طرح هدایت شغلی و طرح دستیار فناوری را که همگی در راستای حمایت از دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها است تشریح کرد و بر اهمیت همکاری روسای دانشکده‌ها در فرایند ایجاد اشتغال و تبدیل دانش به ارزش تاکید نمود.

در بخش دیگری از مراسم افتتاحیه دکتر شاهرودی در خصوص حمایت‌های مالی و اعتباری در زیست‌بوم نوآوری کشور سخنرانی کرد. وی از عدم آگاهی شرکت‌های دانش‌بنیان و عدم وجود یک نظام هدایت مندی واحد به‌عنوان بزرگ‌ترین موانع فعالیت شرکت‌های فناور و نوبنیان در زیست‌بوم نوآوری نام برد و اصلی‌ترین اجزا زیست‌بوم از منظر حمایت‌های مالی و اعتباری و جایگاه قانونی صندوق نوآوری و شکوفایی را تشریح کرد.

گفتنی است نخستین جشنواره دستاوردهای دانش‌بنیان سینا از ۲۹ تا ۳۱ خردادماه جاری در جریان است. این جشنواره توسط پارک علم و فناوری مدرس با همکاری مجتمع پژوهشی و نوآوری دانشگاه برگزار می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس

منبع خبر

پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس

پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس

پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس یک پارک علم و فناوری در شهر تهران می باشد

    نظرات