پارک علم و فناوری خراسان رضوی نمونه ای از فضای علم و عمل است.

پارک علم و فناوری خراسان رضوی نمونه ای از فضای علم و عمل است.


در روز نخست هفته گرامی داشت قوه قضاییه، پارک علم و فناوری خراسان رضوی میزبان رئیس کل دادگستری و مسئولان استانی بود.

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان رضوی، روز چهارشنبه ۱ ام تیر ماه ۱۴۰۱ ،رئیس کل دادگستری و مسئولان استانی از پارک علم و فناوری خراسان رضوی بازدید کردند.

در این نشست که با حضور رئیس کل محترم دادگستری استان، دادستان محترم عمومی و انقلاب مرکز استان، جمعی از همکاران محترم قضایی ویژه حوزه ی صنعت وکارآفرینی، تعدادی از مسئولان محترم سازمان ها و دستگاههای مرتبط با صنعت و حوزه ی اشتغال آفرینی، درهفته ی قوه ی قضائیه، به نام «حمایت قضایی از تولید دانش بنیان و صیانت از حقوق عامه» نامگذاری شده صورت گرفت، دکتر مسعود میرزائی شهرابی رئیس پارک علم و فناوری استان ضمن گرامی داشت هفته قوه قضاییه به معرفی پارک و ساختار این مجموعه و ارائه گزارشی از برخی اقدامات و دستاورد های سه ماهه اخیر پرداختند و بیان کرد: ما سعی داریم در حفظ و نگهداشت نقاط قوت این مجموعه برنامه ای مدون و عملیاتی داشته باشیم و در اقتصاد کشور تاثیر گذار باشیم و به این دلیل مزیتهای منطقه ای را یک به یک و دقیقا بررسی کرده ایم و از آن جمله مبحث صنایع و ذخائیر معدنی، غذایی و کشاورزی می باشد .

دکتر میرزائی همچنین با تاکید بر چالش ها و مشکلات شرکت ها اظهار کرد: بخش مهمی از این موارد، اخذ و تمدید مجوز و پروانه و حمایت‌های لازم از این موضوع می باشد.

در ادامه این جلسه جناب آقای مرتضوی، قائم مقام ستاد اقتصاد مقاومتی ضمن ارائه گزارش ستاد اقتصاد مقاومتی و نحوه تعامل و حمایت دستگاه قضایی از شرکت های دانش بنیان جهت تحقق شعار سال و حمایت بیشتر از واحدهای تولیدی اعلام امادگی نموده و گفت:۲۳ هیات اندیشه ورزمان را  در رشته های مختلف به صورت کاملا تخصصی تشکیل دادیم، به این معنا که آسیب شناسی کرده و مواردشان را با راهکارهای پیشنهادی به ما اعلام می کنند.

آقای مرتضوی همچنین متذکر شد: موارد مربوط به خراسان توسط ما پیگیری می‌شود و آنها که در سطح کشور است را منتقل میکنیم به دادستانی محترم کل کشور که این امور به صورت مرتب و پیوسته در حال انجام است.

وی ادامه داد: امسال هیات اندیشه ورز تخصصی شرکت‌های دانش بنیان نیز به این طرح اضافه شد که بین این شرکت و هیئت جلساتی برگزار شده و با همکاری های گروهی اتفاق های خوبی خواهد افتاد.

جناب آقای صادقی رئیس محترم کل دادگستری استان نیز در پایان این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در جلسه، پارک علم و فناوری خراسان را فضای علم و عمل دانسته و تصریح کرد: باید به یک نکته اشاره کرد که تا قبل بازدید از این مجموعه در فضاهایی که فضای علم و ادب و همچنین فضای کار و عمل و زحمت هست حضور پیدا کرده بودیم ولی این چنین فضایی که علم و عمل باهم وجود دارد فضای مقدسی است و باید آن را ارج نهاده و پرورش دهیم.

آقای صادقی همچنین تاکید کرد: تمام دستگاه های اجرایی موظف هستند برخورد جدی با آن دسته از مراکز دولتی که با سهل انگاری و کارشکنی موجب ایجاد مشکل در خط تولید می شوند برخورد جدی و قاطع انجام شود و در صورت بروز چنین مشکلاتی شخصا پیگیری خواهم کرد.

شایان ذکر است قبل از شروع جلسه، حاضرین بازدیدی از فضای پارک علم و فناوری خراسان و همچنین شرکت احیا درمان پیشرفته داشتند و در این بازدید به معرفی محصولات دانش بنیان و فناورانه پرداخته شد که مورد تحسین رئیس کل دادگستری استان وهیات همراه قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری در این بازدید نیز متذکر شد: بعضا من قبل از امروز شنیده بودم در پارک علم و فناوری یک سری کارهای موازی انجام می شود که ضرورتی بر پیگیری شدید نیست ولی امروز، در این بازدید احساس کردم کاری که شما انجام می دهید بسیار ضروری و با اهمیت است و باید ادامه پیدا کند.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات