استاندار کردستان در جمع نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری کردستان؛

استاندار کردستان در جمع نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری کردستان؛

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا عصر شنبه در نشست با مدیران واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان در محل پارک علم و فناوری استان اظهار داشت: در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به ظرفیت عظیم جوانان نخبه، نوآور و فناور پی بردم و به این نتیجه رسیدم که مجموعه مدیریتی استان، با فاصله از شرکت‌های دانش‌بنیان عقب مانده است و راه حل جبران این عقب‌ماندگی حمایت حداکثری از این جوانان است.

وی با اشاره به ضعف زیرساخت‌های صنعتی در کردستان و لزوم جذب سرمایه‌گذاران گفت: یکی از اهداف غایی ما جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی استان است و خود به عنوان نماینده دولت در استان حاضرم شخصا پیگیر امور این عزیزان باشم.

استاندار کردستان بر ضرورت کمک به شرکت های دانش بنیان برای تجاری‌سازی فعالیت‌هایشان تاکید کرد و گفت: باید شرکت‌هایی را که به مرحله تجاری‌سازی نرسیده‌اند را با پرداخت تسهیلات و اعتبارات مورد نیاز حمایت کنیم تا فکر و خلاقیت‌شان به مرحله خدمت به مردم و عرضه در بازار برسد.

زارعی کوشا ادامه داد: دولت تکلیف کرده که استان کردستان امسال رشد هشت درصدی را محقق کند که کار سخت و بزرگی است و البته با کمک بخش خصوصی به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور قابل تحقق است.

وی بر لزوم استفاده از اعتبار ۲۲ هزار میلیارد ریالی تسهیلات تبصره ۱۸ برای رشد اقتصادی استان تاکید و اضافه کرد: با شرایط عادی رشد اقتصادی محقق نمی شود، بلکه با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برای این مهم قدم برداشت.

استاندار کردستان عمده مشکلات واحدهای فناور را کمبود فضای فیزیکی عنوان کرد و اظهار داشت: تمامی تلاش خود را برای رفع ایم معضل به‌کار خواهم بست و برای این کار لازم است از ظرفیت شهرک‌های صنعتی نیز استفاده شود.

زارعی کوشا در بخش دیگری از سخنانش به سواستفاده برخی از زمین های شهرک‌های صنعتی در راستای خرید و فروش یا انبارداری اشاره کرد و گفت: شهرک صنعتی محل انبارداری نیست بلکه جای تولید و تولید کننده است.

وی خواستار استفاده از همه ظرفیت ها از جمله دستگاه قضا برای ساماندهی شهرک‌های صنعتی و استفاده صحیح از سوله‌ها در زمینه تولید شد و ادامه داد: اگر کسی زمینی برای تولید در اختیار بگیرد اما به قصد خرید و فروش اقدام به این کار کند، عین نقص غرض اقتصاد ملی است و قابل قبول نیست.

تاکید بر اختصاص و تامین مکانی مناسب برای فعالیت واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان موضوعی دیگری بود که استاندار به آن اشاره کرد و افزود: بسیاری از مسوولان کشوری کردستان را به کشاورزی بودن می شناسند، البته همین کشاورزی هم اگر بر مبنای دانش بنیان باشد، بسیار با ارزش است.

فعالیت ۱۲۰ واحد فناور در کردستان

رییس پارک علم و فناوری کردستان نیز در این نشست با اشاره به وجود ۱۲۰ واحد فناور در استان و اشتغال ۹۰۰ نفر در این شرکت‌ها، افزود: سال گذشته شرکت‌های فناور، بیش از ۵۵۰ میلیارد ریال درآمد کسب کردند.

حامد قادرزاده با بیان اینکه ۲۵ واحد پارکی داریم که به مرحله تجاری سازی رسیده‌اند، افزود: هم اکنون ۳۷ شرکت دانش‌بنیان در استان فعالیت دارند که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال جاری این تعداد به ۷۰ مورد برسد.

وی تعداد مراکز نوآوری استان را سه و مراکز رشد را چهار مورد اعلام کرد و ادامه داد: با مشارکت دانشگاه پیام نور در حال احداث ساختمانی (با پنج هزار و ۶۰۰ مترمربع مساحت) در سنندج هستیم که امیدواریم تا شهریور به بهره‌برداری برسد، ضمن اینکه در مریوان نیز ساختمان پارک علم و فناوری در حال احداث است.

در این نشست مسوولان شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور نیز به بیان مشکلات و خواسته‌های خود پرداختند و خواستار حمایت استاندار و دستگاه‌های اجرایی از فعالان این حوزه شدند.

استاندار کردستان پیش از نشست بازدیدی از نمایشگاه توانمندی و محصولات شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان تحت نظارت و حمایت پارک علم و فناوری کردستان در محل این پارک داشت.

پایان‌بخش این نشست بازدید استاندار و مدیران ارشد استانی از ساختمان جدید در حال ساخت پارک علم و فناوری کردستان بود.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

    نظرات