در روز جهانی مبارزه با مواد مخدر؛ نشست تعاملی واحدهای فناور و دانش‌بنیان با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و سایر دستگاه‌های متولی در پارک علم و فناوری کردستان برگزار شد

در روز جهانی مبارزه با مواد مخدر؛ نشست تعاملی واحدهای فناور و دانش‌بنیان با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و سایر دستگاه‌های متولی در پارک علم و فناوری کردستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری کردستان، حامد قادر زاده، رئیس پارک علم و فناوری استان ضمن تبریک هفته مبارزه با مواد مخدر در سخنانی اظهار داشت: امروزه مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی وظیفه دستگاه خاصی نیست و تعامل نهادهای متولی عضو شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر به ویژه صدا و سیما، شرکت‌های دانش‌بنیان و دیگر واحدهای فناور پارک می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
وی با اشاره به اینکه پارک دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار مناسبی در این حوزه می‌باشد، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور توانمندی با پارک استان همکاری می‌کنند و ما آمادگی داریم که طی جلساتی زمینه‌های استفاده از این ظرفیت‌ها را برای مبارزه با مواد مخدر فراهم کنیم.

در ادامه، محمدی معاون فناوری و پشتیبانی پارک علم و فناوری کردستان در ابتدای جلسه تصریح کرد: باید با کمک فناوری و نوآوری راه ورود تکنیک‌های جدید تشخیص، پیشگیری از ابتلا و حتی مقابله با بلای خانمان‌سوز اعتیاد باز شود.

محمدی همچنین بیان کرد: برای مبارزه با مواد مخدر به فرهنگ‌سازی نیاز داریم. اینکه بتوانیم ساختارهای سنتی را با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های خلاق و شتاب‌دهنده‌ها، فناوری و نوآوری بشکنیم و رویکردهای نوآورانه را جایگزین نماییم.

در این نشست کریمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان نیز با ارائه گزارشی به چالش‌های این حوزه در کردستان پرداخت و گفت: در سه حوزه پیشگیری، درمان و مقابله با مواد مخدر دارای چالش‌های جدی هستیم و دلیل برگزاری این نشست بررسی برخی از راهکارهای نوآورانه و فناورانه برای برداشتن گام‌های عملی در این زمینه است.

وی در ادامه افزود: مسئولیت اجتماعی ما ایجاب می‌کند حوزه مبارزه با مواد مخدر را که در حال تبدیل شدن به بحران است جدی بگیریم و به همین دلیل دست یاری به سوی شما شرکت‌های دانش‌بنیان دراز می‌کنیم.

این متخصص حوزه مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر اهمیت آگاهی‌بخشی نسبت به مخاطرات مصرف مواد مخدر گفت: در حال حاضر باید تمرکز اصلی بر پیشگیری از اعتیاد باشد و برای این مهم نیاز است با تولید محتوای مناسب و خلاقانه مانند بازی، انیمیشن، موشن‌گرافی و ... کودکان، نوجوانان و جوانان را آگاه سازیم.

وی در پایان گفت: به عنوان شهروندان فعال از شما نوآوران، فناورانه، جوانان خلاق و هوشمند خواهش می‌کنم که یاریگر ما در مبارزه با مواد مخدر باشید.

وکیلی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان نیز با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در سازمان خود گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای در مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال برای معتادان بهبودیافته گام‌های عملی برداشته است.

وی با اشاره به بازدید خود از زندان مرکزی شهر سنندج، گفت: در میان معتادان افراد خلاقی وجود دارند که در صورت توانمندسازی می‌توانند در بازگشت به جامعه اقدامات مثبتی انجام دهند.

کریمیان معاون بهزیستی استان کردستان نیز گفت: مواد مخدر جدید متاسفانه هدفشان جوانان و نوجوانان است و باورهای غلطی در حوزه اعتیاد وجود دارد که با تولید محتوای خلاقانه و جذاب می‌توان در حوزه پیشگیری گام‌های مهمی برداشت.

وی اشتغال را یکی از سپرهای محافظتی در برابر اعتیاد عنوان کرد و تصریح کرد: هرچه توزیع عادلانه زیرساخت‌های شهری و شهرندی عادلانه‌تر توزیع شود، پیشگیری بهتر اتفاق می‌افتد پس بحث اشتغال در پارک‌های علم و فناوری باید جدی‌تر گرفته شود.

در پایان این نشست، برخی از مدیران عامل شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور پارک به تشریح نحوه امکان همکاری با ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر پرداختند. آقایان قوامی، زارعی، صولی و بوستانچی و خانم‌ها عنایتی و نادری راهکارهای همکاری با این ستاد را تشریح کردند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

    نظرات