فلسفه وجودی صندوق‌های مالی این است که بتوان شرکت‌های دانش بنیان را افزایش داد


همانگونه که دنیا در حال پیشرفت و فاصله گرفتن از صنایع قدیمی و تولیدات سنتی است، شرکتهای دانش بنیان نیز در حال توسعه بوده و روز به روز اهمیت توسعه فعالیتهای آنها بیشتر احساس می شود تا آنجا که حتی مسوولان تلاش می کنند، واحدهای تولیدی را به سمت دانش بنیان شدن پیش ببرند.

به گزارش ایرنا ، دکتر مسعود میرزائی شهرابی، رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی در این باره گفت: ایران برای اینکه کشوری دانش بنیان شود به ۴۰ هزار شرکت نیاز دارد اما هم اینک تنها ۶ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در آن فعالیت دارند که البته تعداد کمی از آنها دانش بنیان هستند، چرا که شرکتهای دانش بنیان به یک پارامتر و استانداردهای مشخصی نیاز دارند.

مسعود میرزائی اظهار داشت: کشورهای دیگر به سرعت در حال توسعه شرکتهای دانش بنیان خود هستند و هر چقدر جلوتر می رویم، می بینیم که باید زودتر کار را شروع کنیم.

وی بیان کرد: در کنار تلاش پارک برای رقابتی کردن فعالیت شرکتهای دانش بنیان و ارتقای کیفی محصولات آنها و مطابقت دادن با استانداردهای روز دنیا، کمکهای خوب مالی می تواند راهگشا باشد.

میرزائی اضافه کرد: فلسفه وجودی صندوق های مالی این است که بتوان شرکتهای دانش بنیان را افزایش داد و زمانی می توان در این بخش موفق بود که بتوان از محل تولیدات صادرات‌محور این شرکتها ارز وارد کشور کرد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات