ایده محوری «تولید چمن دایکوندرا به‌صورت طبقاتی به کمک نور مصنوعی» در شورای جذب و پذیرش مرکز رشد تصویب شد

صد و شصت و هشتمین جلسه شورای جذب و پذیرش مرکز رشد در روز چهارشنبه ۱۵ تیرماه سال جاری در سالن جلسات مرکز رشد برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی مرکز رشد، در این جلسه، ایده محوری «تولید چمن دایکوندرا به‌صورت طبقاتی به کمک نور مصنوعی» در شورای جذب و پذیرش مرکز رشد دانشگاه مورد تصویب قرار گرفت.

در این جلسه زینب نصیری مجری طرح به تشریح ایده محوری خود که باهدف تولید چمن دایکوندرا  بود پرداخت.

نصیری اظهار داشت: استان مازندران به دلیل شرایط جغرافیایی و آب‌وهوایی  و ابری بودن هوا با کمبود نور و شرایط دمایی و تامین حرارت و تهویه موردنیاز برای رشد گیاه در بیشتر مواقع سال روبه‌روست. همین امر موجب اجبار تولیدکننده به کشت و کار محصولات فصلی شده، تمام این چالش‌ها ما را به‌عنوان تولیدکننده بر آن داشته که با استفاده از طرح کشت طبقاتی با کمک نور مصنوعی به‌عنوان مکمل در کنار نور طبیعی به دنبال افزایش تولید در واحد سطح و تولید محصول در کل سال باشیم که این طرح در مورد چمن دایکوندرا به‌عنوان چمن مقاوم و زیبا که در حاضر در دنیا با افزایش تقاضا و جایگزینی برای چمن‌های اسپرت مطرح است در حال انجام است.

وی در ادامه افزود: کشت این چمن در حال حاضر در فضای باز و گلخانه انجام می‌شود که با مشکلاتی ازجمله وجود علف‌های هرز و آفات و لزوم مبارزه با آنها و همچنین هزینه‌های کارگری و چالش کمبود تولید در مقابل افزایش تقاضای موجود در بازار روبه‌روست. تولید به روش  هیدروپونیک با سیستم بسته و استفاده از لامپ‌های رشد در کنار نور خورشید باعث کاهش هزینه‌های تولید و افزایش  تولید در واحد سطح شده و می‌تواند تقاضای موجود در بازار را پاسخ دهد.

گفتنی است، این ایده محوری توسط خانم دکتر کریمی و آقایان دکتر قاسمی عمران، جمشیدی و اسدی مورد بررسی و داوری قرار گرفت و درنهایت موفق به کسب آرای موافق داوران برای جذب و استقرار در مرکز رشد دانشگاه شده و برای تصویب نهایی به شورای مرکز رشد ارجاع داده شد.

لینک اصل خبر در سایت مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان

منبع خبر

مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان

مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان

مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان یک مرکز رشد در شهر ساری می باشد

    نظرات