پارک علم و فناوری خراسان میزبان معاونین علمی و پژوهشی سپاه‌های استانی کشور بود

پارک علم و فناوری خراسان میزبان معاونین علمی و پژوهشی سپاه‌های استانی کشور بود


روز چهارشنبه ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۱، پارک علم و فناوری خراسان میزبان سردار رحیمی، معاون محترم علمی، پژوهشی و فناوری بسیج و جمعی از معاونین علمی و پژوهشی سپاه‌های استانی کشور بود.

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان رضوی، روز چهارشنبه ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۱، پارک علم و فناوری خراسان میزبان سردار رحیمی، معاون محترم علمی، پژوهشی و فناوری بسیج و جمعی از معاونین علمی و پژوهشی سپاه‌های استانی کشور بود.

در این جلسه که با هدف برگزاری دوره توانمندسازی معاونین علمی و پژوهشی سپاه‌های استانی کشور برگزار شد، دکتر مسعود میرزائی ضمن خوش‌آمد گویی به سردار رحیمی و هیات همراه به معرفی مختصر پارک علم و فناوری خراسان و دست آورد‌های پارک در حوزه فناوری و دانش بنیان پرداخت.

دکتر میرزائی با تاکید تغییر منابع ثروت کشور به اهمیت بخش معدن و شعار گفتمان "معدن به جای نفت" اشاره کردند.

وی در این خصوص اینچنین گفت: براساس مزیت استانی ما که در حوزه ذخایر و صنایع معدنی و معدن جزو استان‌های ثروتمند محسوب می‌شویم، برنامه کلان راه بردی خودمان را در سه موضوع بناگزاری کرده‌ایم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی ادامه داد: یکی از مهمترین مواردی که در حال حاضر در شرف انجام هستیم، بحث فناوری فرهنگی است، ما اعتقاد داریم باید در پارک‌های علم و فناوری کشور پیش از این‌ها تو جه به فناوری فرهنگی می‌شد، به خصوص در استان ما اقدامات لازم در بحث زیارت صورت میگرفت. از موارد دیگر بحث تاسیس پردیس صنایع معدنی، همانطور که مستحضرید در منطقه خواف باطله‌های معدنی وجود دارد، و عناصر ارزشمندی در دل این باطله‌ها وجود دارد که باید استخراج شود، ما قصد داریم با تاسیس یک پردیس صنایع معدنی و آزمایشگاه فراوری عناصر معدنی ارزش افزوده ایجاد کنیم و مورد سوم  بحث صنایع غذایی و بحث کشاورزی است که از مزیت‌های استانی ماست. رهبر معظم  در فرمایشاتشان کاملا روی بحث کشاورزی و صنایع غذایی به دلیل تحلیل‌های امنیتی و بحث امنیت غذایی صراحت دارند و ما به طبع دستور فرمانده بخشی از نیرو و قوایمان را در این مسئله متمرکز کرده ایم تا بتوانیم در این حوزه رسوخ علمی و فناوری داشته باشم.

دکتر میرزائی در جمع بندی سخنان خود گفت: مادر انجام این ماموریت‌هایی که عرض کردیم دست نیازمان را به سمت بسیج و سپاه در امر هم افزایی و و همگرایی فعالیت هایمان دراز می‌کنیم، به اعتقاد ما بسیج و سپاه نیروهای دلسوز نظام هستند و در هر عرصه ای ورود کردند منشا اثر بوده اند و لذا خواهشمندیم به ما در جهت رسیدن اهداف کمک بفرماییدو در سدد رفع مشکلاتی که در این مسیر بر سر راه مان است به عنوان بازو قوی و قابل اعتماد پارک علم و فناوری خراسان باشید.

همچنین در این جلسه جناب آقای سردار رحیمی تاکید کرد: باعث خورسندی است که در جمع دغدغه مندان با تفکر جهادی، انقلابی و بسیجی حضور دارم و جا دارد از دکتر میرزائی به عنوان معاون پژوهشی و فناوری سازمان بسیج اساتیداستان هستند تقدیر و تشکر کنم ، ایشان جزو دانشمندان تراز یک درصد دانشمندان جهان هستند.

معاون محترم علمی، پژوهشی و فناوری بسیج اظهار داشت: امسا، سال تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین است و ما معاونین علم و فناوری سپاه های استان سراسر کشور هستیم و این یعنی همه سیاست گذاری هاو راهبرها در کل بسیج توسط این معاونین پیاده سازی می شود.

وی همچنین ادامه داد: رسالت بسیج، بسیج کنندگی است و در حوزه علمی  ینی  بسیج کردن تمام ظرفیت های علمی و فناوری در یک محله، شهر، استان و کشور تا بتوانیم به هدفی که رهبر معظم انقلاب تبعین فرمودند برسیم و در مرحله اول باید گفتمان سازی در عرصه علم و فناوری داشته باشیم چه فناوری های روزمره و رایج و چه فناوری هایی که بدیع و نوظهورند و اکتشاف محسوب میشوند.

سردار رحیمی همچینی به طرح ماموریت گرا کردن دانشگاه ها و مراکز آموزشی  پژوهشی و مراکز رشد ذیل نظر پارک های علم و فناوری نیز اشاره کردند.

ایشان همچنین به بیان  توضیحاتی پیرامون طرح ها و ایده های همکاری همچون طرح ولایت که تحقق اقصاد دانش بنیان است را پرداختند.

شایان ذکر است در این نشست از فضای پارک علم و فناوری خراسان و شرکت‌های مستقر در پارک با هدف آشنایی معاونین علمی، پژوهشی سپاه‌های استانی با فعالیت های مجموعه نیز بازدید میدانی به عمل آمد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات