اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه به پارک علم و فناوری کردستان در سفر رییس جمهور به استان کردستان

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه به پارک علم و فناوری کردستان در سفر رییس جمهور به استان کردستان

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری کردستان، رییس جمهور در بیست و هفتمین سفر استانی خود، میهمان مردم کردستان بود. وی که اصلی‌ترین ماموریت خود در کردستان را اشتغال‌‌آفرینی تصریح کرد:  اشتغال محوری ترین مسئله در کردستان است و مدیران کل استانی باید مصوبات سفر را پیگیری کرده و تاثیر آن را در زندگی مردم گزارش دهند.

به گفته قادرزاده رییس پارک علم و فناوری کردستان، سهم پارک علم و فناوری کردستان از مصوبات سفر ریاست جمهوری به کردستان ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای تکمیل پروژه‌های در دست اجرا، ایجاد خانه‌های خلاق و احداث پردیس فناوری بین‌المللی در مریوان است.

وی با اشاره به پروژه‌های در حال ساخت گفت: برج نوآوری و فناوری کردستان در سنندج و برج فناوری در شهرستان مریوان دو پروژه کنونی پارک علم و فناوری کردستان هستند که تکمیل آن‌ها نقش به‌سزایی در اشتغال جوانان کردستانی برای تبدیل ایده‌های نوآورانه، فناورانه و خلاق فراهم خواهد آورد.

رییس پارک علم و فناوری کردستان با تاکید بر ظرفیت‌های موجود در استان کردستان، تصویب بودجه برای راه‌اندازی ۵ خانه‌ خلاق و نوآوری، افزود: خانه های خلاق و نوآوری یکی از هسته‌های مهم در جهت تسهیل فرایند تجاری‌سازی ایده و طرح‌های خلاقانه و نوآورانه، ارائه راه حل‌های فناورانه و نوآورانه در عرصه صنایع فرهنگی و خلاق و همچنین شبکه‌سازی فعالان زیست بوم اقتصاد خلاق و صنایع فرهنگی است و  پارک علم و فناوری کردستان با تصویب راه‌اندازی ۵ خانه خلاق در استان کردستان می‌تواند در حوزه اشتغال‌زایی و تجاری‌سازی صنایع فرهنگی و خلاق نقش‌آفرینی کند.

وی در پایان یادآور شد: پارک‌های علم و فناوری به راستی یکی از مردمی‌ترین نهادهای علمی هستند و با توجه به ظرفیت بالای نیروهای انسانی متخصص و متعهد در استان امید است با استفاده از بودجه تخصیصی بتوانیم به رشد مناسب اقتصادی و توسعه و اشتغال پایدار دست یابیم.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

    نظرات