لزوم هدایت توانمندی های واحد‌های فناور لرستان به سمت حوزه‌های مورد نیاز صنعت استان

به گزارش پارک علم و فناوری لرستان جلسه مشترک فی مابین این پارک و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه لرستان در محل پارک برگزار شد.

سرپرست پارک علم و فناوری لرستان گفت: در پارک لرستان حدود ۱۵۰ مجموعه فناور فعالیت دارند و از مجموع ۳۰ شرکت دانش بنیان استان، تعداد ۲۴ شرکت در این پارک مستقر هستند. این شرکت ها اکثراً جوان هستند و بر مبنای بازار و نیاز فعالیت می کنند و توانمندی هایی دارند که میتوان آنها را به سمت حوزه مورد نیاز صنعت هدایت و از ظرفیت آنها استفاده کرد.

فرهاد نامداری بیان کرد: نگاه در پارک های علم و فناوری کاملاً کاربردی و به دنبال تولید محصول است. لذا سرمایه گذاری در این حوزه ها برای مجموعه های اجرایی و صنعتی بسیار پر سود است و پارک علم و فناوری حاضر است در جهت تقویت این شرکتها و به منظور رفع نیاز استان با دستگاه های اجرایی قرارداد منعقد و اجرای این قراردادها را به واحدهای فناور واگذار کند.

پیمان بهرامی؛ مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه لرستان اظهار داشت: دستگاه های اجرایی و بویژه دستگاه هایی که به نوعی صنعتی هستند و باید به روز باشند میتوانند از توانمندی هایی که در استان و پارک علم و فناوری وجود دارد استفاده کنند. در این راستا پس از معرفی توانمندی‌های پارک؛ شرکت نفت می تواند از ظرفیت این شرکت ها بهره گیری کند.

محمودعلی حسینی؛ معاون فنی منطقه لرستان نیز در این جلسه اظهار داشت: بخش زیادی از پیشرفت جوامع غربی به ارتباط خوب صنعت و دانشگاه بستگی دارد که رابط بین صنایع و دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری می باشند و اگر جامعه ای بخواهد پیشرفت کند باید بر این بخش تکیه کند.

وی ابراز امیدواری کرد که با استفاده از توان شرکت نفت، ارتباط بین صنعت و حوزه‌های مرتبط با پارک علم و فناوری لرستان به شکل واقعی برقرار و نتایج آن در قالب کارهایی که صورت می پذیرد به جامعه منعکس شود.

در پایان سرپرست پارک علم و فناوری لرستان از راه اندازی کارخانه نوآوری در خرم آباد در آینده نزدیک خبر داد و تشریح کرد: در این کارخانه سرمایه گذاری ریسک پذیر، خدمات منتورینگ، حمایت شتابدهنده ها در راستای پرورش ایده های فارغ التحصیلان دانشگاهی و ارتقای فرهنگ نوآوری و فناوری مورد توجه قرار خواهد گرفت و ابراز امیدواری کرد که این کارخانه منجر به تغییرات مثبتی در حوزه نوآوری و فناوری استان لرستان شود.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری استان لرستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری استان لرستان

پارک علم و فناوری استان لرستان

پارک علم و فناوری استان لرستان یک پارک علم و فناوری در شهر خرم آباد می باشد

    نظرات