معاون وزیر نفت: یک طبقه از برج فناوری فارس به توسعه نوآوری صنعت نفت اختصاص یابد

معاون وزیر نفت: یک طبقه از برج فناوری فارس به توسعه نوآوری صنعت نفت اختصاص یابد

زیدی‌فرد:

یک طبقه از برج فناوری فارس به توسعه نوآوری صنعت نفت اختصاص یابد

معاون وزیر نفت گفت: افتتاح و فعال شدن دفتر توسعه نوآوری و فناوری در صنعت نفت و گاز و اختصاص یافتن یک طبقه از برج فناوری شیراز به این مرکز شروع مبارکی در زمینه توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیانی در حوزه نفت و گاز خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا: وحیدرضا زیدی‌فرد معاون امور مهندسی، پژوهشی و فناوری وزارت نفت در بازدید از پارک علم و فناوری استان فارس گفت: استان فارس استان نفت و گاز خیزی است و از پتانسیل بالایی برای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از این شرکت‌ها و کمک به صنعت نفت برخوردار است.

معاون امور مهندسی، پژوهشی و فناوری وزارت نفت گفت: امیدواریم با همتی که وجود دارد شاهد اتفاقات خوبی در استان فارس باشیم.

زیدی‌فرد به نقش کم‌رنگ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در عرصه دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: نمایندگانی که مباحث دانش‌بنیانی را دنبال می‌کنند تعدادشان به انگشت‌های یک دست هم نمی‌رسد، اما خوشبختانه در استان فارس شاهد نمایندگانی از جمله دکتر جعفر قادری هستیم که با پشتکار فراوان به دنبال حل مشکلات در این عرصه هستند.

او گفت: امیدواریم با افتتاح و فعال شدن دفتر توسعه نوآوری و فناوری در صنعت نفت و گاز و اختصاص یافتن یک طبقه از برج فناوری به مرکز فناوری نفت و گاز وزارت شروع مبارکی در زمینه توسعه فعالیت‌هایشان در حوزه نفت و گاز داشته باشیم.

معاون وزیر نفت گفت: اگر فعالیت همین فضا که به مرکز فناوری اختصاص خواهد یافت با شتاب زیاد پیش برود قطعا زمینه کار و حمایت بیشتر را فراهم خواهیم کرد تا این کار الگویی برای راه‌اندازی پارک‌های دیگر در کشور شود.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان نیز در این جلسه گفت: استان فارس استانی نفت‌خیز و گازخیز است و کمترین شهرستانی در این استان داریم که نفت‌خیز نباشد؛ در واقع بخش قابل توجهی از واحد‌های مرتبط با نفت و گاز در سایر استان‌ها نیز در شیراز و استان فارس درگیر هستند و یا در این استان حضور دارند.

او با اشاره به پتروشیمی‌های فعال در استان فارس و بهره‌گیری از نیرو‌های بومی و غیر بومی در این مجموعه‌ها گفت: همجواری با استان‌های نفت‌خیز نیز کمک شایانی به فعال شدن این استان در حوزه نفت کرده است.

این نماینده مجلس گفت: وزارت نفت کار ارزشمندی را انجام داد و پارک علم و فناوری نفت را ایجاد کرد. ما نیز از مدت‌ها قبل پیگیر هستیم تا با بهره‌گیری از مجموعه دانشگاه‌های فارس و همکاری پارک علم و فناوری استان بتوانیم شعبه‌ای از پارک علوم و فناوری نفت را راه‌اندازی کنیم و برای تحقق این امر هم دانشگاه صنعتی تفاهم‌نامه‌ای با وزارت نفت منعقد کرده است و دانشگاه شیراز نیز در حال حاضر قرارداد دارد.

او گفت: انتظار داریم در کوتاه مدت شرکت‌هایی که در این حوزه فعال هستند مورد حمایت قرار بگیرند و حتی زمینی در اختیار این شرکت‌ها قرار دهیم تا حتی وزارت نفت هم بتواند در استان فارس سرمایه‌گذاری انجام دهد. قطعا اگر وزارت نفت حمایت کند در نهایت این ظرفیت‌ها به سمت وزارت نفت کشیده می‌شود.

قادری گفت: دو ساختمان مربوط به شیراز را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان حوزه وزارت دفاع قرار دادیم و همین کار باعث شد که در حال حاضر شاهد استقرار و فعالیت ۲۰۰ شرکت در آن مکان باشیم. این اتفاق خوب به دلیل حمایت‌های وزارت دفاع رقم خورد.

او گفت: حدود ۳۰ تا ۴۰ مجموعه تجاری و اداری در شیراز فعال هستند که می‌توانیم این مجموعه‌ها را به مرکز رشد تبدیل کنیم تا بستری فراهم شود که شرکت‌های وابسته به حوزه نفت و گاز فعال شوند.

نماینده مجلس فارس گفت: گله‌ای از وزارت داریم چراکه خوزستان در نفت پتانسیل و ظرفیت دارد و از آن درآمد‌های ۳ درصدی نفت و گاز برخوردار می‌شود، اما با وجود اینکه استان فارس در گاز پتاسیل دارد، اما یک درصد‍ِ درآمد مربوط به گاز به استان‌های مصرف‌کننده تعلق می‌گیرد و انتظار است این اشکالات در قانونگذاری‌ها جبران شود.

او گفت: انتظار داریم فارس به صورت ویژه مورد حمایت قرار بگیرد و این سفر معاون وزیر منشا خیر و برکت برای استان فارس باشد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری فارس

منبع خبر

پارک علم و فناوری فارس

پارک علم و فناوری فارس

پارک علم و فناوری فارس یک پارک علم و فناوری در شهر شیراز می باشد

    نظرات