نگاهی به گزارش سالانه یکتانت از بازار...

نگاهی به گزارش سالانه یکتانت از بازار...

نگاهی به گزارش سالانه یکتانت از بازار تبلیغات آنلاین در سال ۱۴۰۰

بیش از ۵۵ هزار کسب ‌و کار از خدمات یکتانت استفاده می‌کنند

تجزیه ‌و تحلیل داده‌ها و بازارها یکی از پیش ‌شرط‌های موفقیت کسب‌ و کارها در دنیای امروز است. در دنیای کسب‌ و کارها، داده‌ها شاید تنها چیزی باشد که بتوان به درستی آن‌ها اعتماد کرد. دیجیتال مارکترها از داده‌ها قدرت پیش‌بینی به دست می‌آورند. پلتفرم تبلیغات آنلاین یکتانت به واسطه نوع فعالیت آن، داده‌های بسیار ارزشمندی از تحلیل رفتار تبلیغ‌کنندگان و کاربران وب فارسی در اختیار دارد.  امسال، سومین سالی است که یکتانت در مسیر ایجاد شفافیت در بازار تبلیغات آنلاین، گزارش سالانه خود را از این بازار منتشر می‌کند. این گزارش سالانه، اطلاعات کامل و جامعی را در اختیار کسب ‌و کارها قرار داده و به ‌آن‌ها کمک می‌کند برای معرفی محصول خود بهترین بستر را انتخاب کنند. در این مطلب نگاهی به برخی از آمارهای گزارش سالانه یکتانت از بازار تبلیغات آنلاین در سال ۱۴۰۰ خواهیم انداخت.

یکتانت در سال ۱۴۰۰، به طور میانگین ماهانه در ۱۲۸ میلیون دستگاه موبایل و دسکتاپ تبلیغات خود را نمایش داده و با بیش از ۲۳۰۰ وب‌ سایت نمایش‌دهنده فعال همکاری کرده است. در پنج سالی که از شروع به کار یکتانت می‌گذرد بیش از ۵۵ هزار کسب ‌و کار از خدمات این پلتفرم استفاده کرده‌اند. ۲۲ هزار عدد از این کسب ‌و کارها در سال ۱۴۰۰ همکاری خود را با یکتانت آغاز کرده‌اند .

با توجه ‌به پیشتازی یکتانت در بسیاری از سرویس‌های ارائه شده در بازار تبلیغات آنلاین کشور و دسترسی به تعداد زیادی از ناشران، کسب ‌و کارها و کاربران وب فارسی که در بالا به آن اشاره شد، نتایج و اعداد به دست آمده از گزارش سال ۱۴۰۰ این شرکت می‌تواند نگاه درستی از بازار تبلیغات آنلاین کشور بدهد.

بیزینس‌لاین‌های یکتانت در پایان سال ۱۴۰۰ عبارت‌اند از: نجوا (سرویس بازاریابی بازگشتی)، تریبون (پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی)، جریان (پلتفرم تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و اینفلوئنسر مارکتینگ)، هارمونی (آژانس دیجیتال مارکتینگ)، ادیوری (پلتفرم تبلیغات درون اپلیکیشن)، چاووش (شبکه همکاری در فروش)، یک‌لینک (ابزار تجمیع لینک‌ها)، فرست‌ادز (سرویس تبلیغات در گوگل) و نووا (آکادمی تخصصی آموزش دیجیتال مارکتینگ) .

علاوه بر این یکتانت در سال ۱۴۰۰ راند دوم سرمایه‌گذاری بر روی نوین هاب (پلتفرم هوشمند مدیریت شبکه‌های اجتماعی) را انجام داد و در اسفند ۱۴۰۰، این شرکت بر روی ایران سامانه که در زمینهٔ توسعهٔ سامانه‌های تخصصی تحت وب فعالیت می‌کند سرمایه‌گذاری کرد .

رد و تایید محتوا

نظارت بر محتواهای تبلیغاتی یکی از وظایف یکتانت بوده تا محتوای نا مناسب، آزاردهنده و فریبنده به نمایش گذاشته نشود. در سال گذشته، ۳۸۱۳ محتوای تبلیغاتی به دلیل مغایرت با قوانین مشخص شده، تایید نشده‌اند. فرآیند تایید محتوای تبلیغاتی به طور میانگین در کمتر از ۲۸ دقیقه انجام می‌شود. در نمودار زیر دلایل رد محتواها نمایش‌ داده‌ شده است که بیشترین دلیل تایید نشدن مربوط به صفحه فرود خارج از دسترس بوده است. اگر صفحه فرود تبلیغات در دسترس نباشد عملاً تبلیغات انجام شده بی‌ اثر خواهد بود. یکتانت برای جلوگیری از هدر رفت بودجه تبلیغاتی کسب ‌و کارها پیش از شروع تبلیغات صفحه فرود آن را بررسی می‌کند .

آغاز همکاری ۲۲ هزار کسب‌ و کار جدید با یکتانت در سال ۱۴۰۰

تا پایان ۱۴۰۰، در مجموع ۵۵ هزار کسب‌ و کار برای تبلیغات بر روی وب‌ سایت‌ها یکتانت را برگزیده‌اند. از این تعداد، ۲۲ هزار کسب‌ و کار در سال ۱۴۰۰ نخستین همکاری خود را با یکتانت آغاز کرده‌اند. همچنین بیش از ۳۷ هزار کسب ‌و کار، علاوه بر یکتانت، حداقل خدمات یکی از بیزینس لاین‌های یکتانت را دریافت کرده‌اند. از تمامی ۳۱ استان کشور، تبلیغ‌کنندگانی به همکاری با یکتانت پرداخته‌اند و بیشترین سهم، مربوط به استان تهران با سهم بیش از ۶۰% است که این موضوع نشان‌دهنده تمرکز بیشتر کسب ‌و کارهای کشور در پایتخت است. بعد از پایتخت، استان‌های خراسان رضوی و اصفهان بیشترین تعداد تبلیغ‌کننده را دارند .

در این سال، ۹۰ هزار و ۸۳۷ کمپین تبلیغاتی ساخته شده که به طور میانگین به هر روز از سال، ۲۴۹ کمپین جدید می‌رسد. یکتانت همچنین در ۱۴۰۰ میانگین ظرفیت نمایش خود در هر ماه را به ۴۰ میلیارد تبلیغ افزایش داد. ظرفیتی که در سال قبل (۱۳۹۹)، ۲۷ میلیارد بوده که در ۱۴۰۰ رشد حدود ۵. ۱ برابری داشته است.

آمارهای مربوط به بررسی رفتار کاربران وب نشان می‌دهد که در سال ۱۳۹۹، میزان استفاده کاربران از موبایل به نسبت دسکتاپ، ۸۳% به ۱۷% بوده است. این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۸۸% به ۱۲% رسیده است. اقبال بیشتر کاربران به موبایل برای وب‌گردی پیام مشخصی برای تبلیغ‌کنندگان دارد.

تبلیغات هدفمند؛ هر سال محبوب‌تر از پارسال

کمپین‌های تبلیغاتی یکتانت به‌طورکلی به ۲ دسته تبلیغات عمومی و تبلیغات هدفمند تقسیم می‌شوند. کمپین‌های تبلیغاتی هدفمند، به کمپین‌هایی گفته می‌شود که امکان نمایش تبلیغات به افراد مشخصی را فراهم می‌کنند. یکتانت با توسعه چندین نوع از این کمپین‌ها همچون تبلیغات ریتارگتینگ، ریتارگتینگ محصول، موضوعی، کلید واژه‌ای و رفتارمحور، امکان نمایش تبلیغات به افراد هدف‌گذاری شده را فراهم می‌کند .

آمارها حاکی از این است که ۷۰% از تبلیغ‌کننده‌های فعال یکتانت در سال ۱۴۰۰، حداقل یک کمپین تبلیغاتی هدفمند داشته‌اند. همچنین در انتهای سال ۱۴۰۰، اسکریپت یکتانت در وب‌ سایت ۷۷۴۵ تبلیغ‌کننده وجود داشته است. در سال ۱۳۹۹ این عدد ۳۹۳۵ و در سال ۱۳۹۸ این عدد ۱۴۳۰ بوده است .

بر اساس نمودار زیر، طی سه سال گذشته، تمایل به استفاده از تبلیغات هدفمند هر سال بیشتر از سال گذشته بوده است. در سال گذشته، ۵۵ درصد از کمپین‌های تبلیغاتی ساخته شده در یکتانت از نوع تبلیغات هدفمند بوده است. این برای نخستین‌بار است که تعداد کمپین‌های هدفمند از کمپین‌های عمومی پیشی گرفته است و با توجه ‌به سودمندی بیشتر این نوع از تبلیغات برای کاربران وب، تبلیغ‌کنندگان و نمایش دهندگان، این روند جای امیدواری دارد .

برای مشاهده‌ متن کامل گزارش سالانه، QR Code زیر را اسکن کنید.

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

منبع خبر

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

    نظرات