تبدیل استان یزد به پایلوت اقتصاد دانش بنیان کشور در صورت تامین نیازها

تبدیل استان یزد به پایلوت اقتصاد دانش بنیان کشور در صورت تامین نیازها

نشست صمیمانه فناوران و مدیران شرکت های دانش بنیان و نوآفرین با محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور، روز شنبه ۱۸ آبان ۹۸ با حضور اسفندیار اختیاری، نماینده زرتشتیان ایران در مجلس شورای اسلامی، مهدی کشمیری، مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت عتف، محمد علی طالبی، استاندار یزد، اکرم فداکار، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، علی وحدت، رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور، محمدمهدی لطفی، رئیس پارک علم و فناوری یزد، قاسم برید لقمانی، رئیس دانشگاه یزد، جمال الدین عزیزی، شهردار یزد و جمعی از مسئولین استانی در مرکز فناوری اقبال برگزارشد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، محمدمهدی لطفی، رئیس پارک یزد در این نشست ضمن ابراز تاسف و همدردی با خانواده های آسیب دیده زلزله آذربایجان شرقی، گفت: استان یزد در زمینه نیروی انسانی و فارغ التحصیلان دانشگاهی جزو سه استان برتر کشور و از نظر تعداد شرکت های دانش بنیان و فناور به نسبت جمعیت، جزو ۵ استان برتر کشور است.
وی با اشاره به اینکه اولین مرکز نوآوری و اولین صندوق پژوهش و فناوری کشور در پارک علم و فناوری یزد ایجاد و خدمات و تسهیلات بسیاری به شرکت ها ارائه شده است، گفت: از ۵۰ مورد سرمایه گذاری خطرپذیر کشور ۱۶ مورد در صندوق استان یزد صورت گرفته و این نکته بسیار حائز اهمیت است.
لطفی حمایت های استاندار و مسئولین استان یزد از حوزه علم و فناوری را مثبت ارزیابی کرد و گفت:
استاندار و معاونین ایشان به خوبی از پارک حمایت می کنند و توسعه ی استان را طرز تفکر مبتنی بر علم و فناوری شکل می دهد.
وی افزود: مصوبات حوزه ی علم و فناوری استان یزد با نگاه متعالی استاندار یزد به خوبی انجام شده و امیدواریم با حمایت شما تکمیل شود
لطفی کمبود فضا و بودجه را مشکلات اصلی پارک علم و فناوری یزد دانست و گفت: بخش زیادی از این دو موضوع با حمایت های استاندار در حال پیگیری است اما در سه موضوع نیاز به حمایت های خارج از استان داریم.
وی مشکلات مربوط به زمین طرح جامع را یکی از این موضوعات دانست و تصریح کرد: بعضی از شرکت های پارک از لحاظ پرسنل و گردش مالی از خود پارک بزرگتر شده و نیاز مهمی به فضا دارند که به دستور جنابعالی به وزارت راه برای انتقال زمین به پارک و همچنین نیاز به بودجه برای فاز اول مجموعه نیاز دارند تا این زیرساخت فراهم شده و شرکت ها بتوانند رشد کنند.
رئیس پارک علم و فناوری یزد واگذاری زمین به پارک علم و فناوری یزد برای احداث کارخانه ی نوآوری را یکی دیگر از مشکلات پارک دانست و گفت: اگر واگذاری زمین کارخانه به پارک علم و فناوری و تخصیص بودجه در مصوبات سفر قرار بگیرد، پیش بینی می کنیم ۳ تا ۴ هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه به طور مستقیم درگیر این طرح شوند.
وی با بیان اینکه استان یزد پتانسیل بسیار خوبی داشته و در صورت تامین این نیاز ها می تواند به پایلوت اقتصاد دانش بنیان کشور تبدیل شود، گفت: پارک یزد تا کنون ۹۰۰ شرکت پرورش داده و در حال حاضر ۲۸۰ شرکت در مجموعه های مختلف پارک مستقر هستند.
لطفی با اشاره به اینکه طرح جامع پارک علم و فناوری یزد زمین ۷۰ هکتاری در بهترین موقعیت ممکن و در نزدیکی مراکز دانشگاهی و آموزش عالی استان است که در سال ۱۳۹۰ مبلغ آن پرداخت شده و به این پارک واگذار شده است، گفت: در حال حاضر با وجود انجام درختکاری، آب و برق و گازرسانی در این زمین ها با مشکلاتی مواجه هستیم.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری یزد

منبع خبر

پارک علم و فناوری یزد

پارک علم و فناوری یزد

زندگی با طعم فناوری ایرانی

    نظرات