معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم تاکید کرد: ضرورت آشنایی دستگاه‌های اجرایی با الزامات تجاری‌سازی فناوری و ظرفیت‌های فن‌بازار

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم تاکید کرد: ضرورت آشنایی دستگاه‌های اجرایی با الزامات تجاری‌سازی فناوری و ظرفیت‌های فن‌بازار

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم تاکید کرد: ضرورت آشنایی دستگاه‌های اجرایی با الزامات تجاری‌سازی فناوری و ظرفیت‌های فن‌بازار

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان قم، رئیس شورای هماهنگی فن بازار استان قم با تاکید براینکه فن بازار را نمی توان با تکلیف و بخشنامه معرفی و حمایت کرد گفت: لازم است متولیان امر خدمات و ارزش های فن بازار را فرهنگ سازی کنند.
محسن امیدیان در نشست شورای هماهنگی فن بازار استان قم در سالن جلسات پارک علم و فناوری استان قم ضمن تبریک انتصاب دکتر رهسپارفرد به عنوان رئیس پارک گفت: دکتر اخوان علوی سرمایه مغتنمی برای زیست بوم فناوری است و در دوران خدمت خود در پارک لحظه ای از مسئولیتی که برعهده داشت کوتاه نیامد.


پارک علم و فناوری خوشنام و موثر عمل کرده است

وی با بیان اینکه رئیس جدید پارک علم و فناوری انسانی کوشا و فرهیخته و فرد برجسته ای در حوزه فناوری اطلاعات است گفت: خوشبختانه پارک علم و فناوری استان قم در طول فعالیت ۱۰ ساله خود خوشنام، مهم و تاثیرگذار عمل کرده است.
معاون استاندار قم با اشاره به اینکه  نکته متمایز و برجسته فن بازار فناوری است گفت: ضروری است بعد فناوری و نیروی های فکری فن بازار تقویت شود چون سبب ایجاد ارزش افزوده مضاعف شده و به مرجعیت این حوزه کمک شایانی خواهد کرد.
امیدیان با تاکید براینکه طرح های سرمایه گذاری فناورانه باید براساس ظرفیت و مزیت های استان باشد گفت: قم به دلیل که موقعیت های استراتژیک جغرافیایی و مذهبی که دارد مورد توجه سرمایه گذاران است ولی واقعیت این است که بسته حمایتی وجود ندارد که پاسخگوی نیازها و درخواست های سرمایه گذاران باشد.
وی از متولیان فن بازار درخواست کرد که تعامل خود را با سازمان های دولتی و صاحبان صنایع تقویت کنند و افزود: دستگاه های اجرایی باید ارزش ها و فواید فن بازار را شناخته و باور کنند و تنها با دستورالعمل های بالادستی نمی توان فن بازار را توسعه داد.

هم افزایی با سازمان های دولتی و بخش خصوصی در اولویت پارک است
در بخش دیگری از این نشست، رئیس پارک علم و فناوری استان قم با تاکید براینکه آمادگی استفاده از تجارب و نظرات تمام دستگاه ای اجرایی استان در حوزه فناوری را داریم گفت: همه باید برای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری همکاری و هم افزایی کنیم.
خیرالله رهسپار فرد گفت: توسعه ارتباط سازنده میان ارکان فن بازار استان یکی از اهداف مهم پارک است.
در این نشست دکتر مرادی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان بهین فناوری مهراد پژوه کارگزارفن‌بازار و آقای مهندس سالاری دبیر فن بازار استان گزارشی از عملکرد یک ساله این مجموعه را ارایه کردند.
گفتنی است، فن‌بازار یکی از کنش‌گران زیست‌بوم نوآوری و فناوری است که وظیفه آنتوسعه بازار فناوری از طریق تجاری‌سازی نوآوری‌ها در کشور و رفع نیازهای اطلاعاتی در زمینه تجاری‌سازی دانش فنی و مبادله آن است.  فن بازار منطقه‌ای استان قم در اسفندماه سال ۱۳۹۹ بازگشایی و مدیریت آن  برعهده پارک علم و فناوری و ریاست شورای هماهنگی آن بر عهده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قرار گرفت.


لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری قم

منبع خبر

پارک علم و فناوری قم

پارک علم و فناوری قم

پارک علم و فناوری قم یک پارک علم و فناوری در شهر قم می باشد

    نظرات