با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی و پارک علم و فناوری کرمانشاه؛اولین رویداد «ارائه نیازهای فناورانه صنعت "شیرین بیان"» در کرمانشاه برگزار شد

با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی و پارک علم و فناوری کرمانشاه؛اولین رویداد «ارائه نیازهای فناورانه صنعت "شیرین بیان"» در کرمانشاه برگزار شد

اولین رویداد ارائه نیازهای فناورانه صنعت «شیرین بیان» امروز (۲۹ مرداد) با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان و پارک علم و فناوری کرمانشاه برگزار شد.

دکتر سیامک آزادی رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در این رویداد با تاکید بر لزوم ارتباط صنعت و دانشگاه، گفت: بیان این موضوع هرچند کلیشه‌ای شده، اما واقعیتی است که باید تا زمان ایجاد و توسعه حلقه های میانی این دو بخش پیگیری و مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در حال حاضر درصد بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی به ویژه فارغ التحصیلان مقطع تحصیلات تکمیلی سه برابر سایر اقشار جامعه است و تنها راه حل رفع این معضل، برقراری ارتباط موثر صنعت و دانشگاه است.

آزادی گفت: اگر هر دانشجوی تحصیلات تکمیلی از همان بدو ورود به دانشگاه بتواند با یک واحد صنعتی، ارتباط موثر و تنگاتنگی برقرار کرده و پایان نامه خود را بر اساس نیازهای آن واحد صنعتی پیگیری کند قطعا شاهد اتفاقات خوبی در زمینه اشتغال این دانشجویان و از طرفی رفع نیاز صنایع کشور خواهیم بود.

این مسئول در ادامه از ایجاد شبکه تعاملی دانشگاه و صنعت خبر داد و افزود: در این شبکه هم واحدهای صنعتی و هم واحدهای فناور و نیز فارغ التحصیلان دانشگاهی و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های استان حضور خواهند داشت.

وی افزود: راه اندازی این شبکه کمک می کند که حداقل بتوانیم در سطح استان ارتباط میان صنعت و دانشگاه را برقرار کنیم.

آزادی گفت: به زودی فراخوان و شناسایی واحدهای صنعتی و واحدهای فناور استان برای حضور در این شبکه در سطح استان اعلام می شود.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه برگزاری رویدادهایی مانند رویداد "ارائه نیازهای فناورانه صنعت «شیرین بیان»" را گام موثری در برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه عنوان کرد و افزود: از طریق برگزاری این رویدادهاست که فعالان حوزه دانشگاه و صنعت با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و از توانمندی‌ها و نیازهای یکدیگر مطلع می شوند.

آزادی با تاکید بر تداوم برگزاری این رویدادها گفت:این رویداد به همت شرکت شهرک های صنعتی استان و با همکاری پارک علم و فناوری کرمانشاه برگزار شده و قرار است رویداد دیگری هم در حوزه کشاورزی با همکاری این دو نهاد در آینده ای نزدیک برگزار شود.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

منبع خبر

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه یک پارک علم و فناوری در شهر کرمانشاه می باشد

    نظرات