مدیران کل معاونت مهندسی وزارت نفت از شرکتهای عضو پردیس انرژی بازدید کردند

مدیران کل معاونت مهندسی وزارت نفت از شرکتهای عضو پردیس انرژی بازدید کردند


مدیران کل نظام تامین و تجاری سازی، و نظام دارایی فزیکی به همراه مدیریت پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت، روز چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، در قالب نمایشگاه تخصصی محصولات فناورانه تجهیزات نفت و بازدید شرکتهای عضو پردیس انرژی، از پارک علم و فناوری خراسان بازدید نمودند.

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان رضوی، روز چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱، مدیران محترم معاونت مهندسی وزارت نفت به همراه مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران از پارک علم و فناوری خراسان بازدید کردند.

این نشست که با حضور آقایان خوانساری، اقبالی از مدیریت نظام تامین و تجاری سازی، بحرینی مدیریت نظام دارایی های فیزیکی و قنبری مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های پارک به برخی از دستاورد شرکت های عضو در حوزه صنعت نفت و گاز پرداخته شد.

در این نشست پیشنهاداتی در خصوص قراردادهای باز تجاری، همکاری در توسعه آزمایشگاه های تخصصی، همکاری در برگزاری رویدادهای فناورانه با هدف شناخت دقیق تر واحدهای زیرمجموعه از محصولات فناورانه و تسهیل ورود شرکتهای دانش بنیان و فناور برای ورود به لیست بلند وزارت نفت صورت گرفت، که ضمن استقبال طرفین طرح ریزی اولیه در این خصوص صورت گرفت.

لازم بذکر بوده در این جلسه خانم ها حسینیان به عنوان مدیر توسعه بازار به مزیتهای حقوقی و قراردادی با شرکتهای دانش بنیان و پارک های فناوری و ذاکریان مقدم به عنوان مدیر پردیس انرژی  به معرفی معضلات و درخواست های شرکتهای عضو در حوزه نفت و گاز به صورت تجمیعی پرداختند. همچنین دکتر علی اسماعیلی، معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری نیز در این نشست با اشاره به پتانسیل های موجود در پارک خراسان در حوزه صنعت نفت به اهداف پارکها مبنی بر ایجاد راهکار های تسهیگرانه در روند آشنایی وزارت نفت با شرکت های دانش بنیان پرداخت و از پیشنهاد جدید پارک خراسان در خصوص تامین نیازها با انعقاد تفاهم نامه تجمیعی پلنی برای ارتباط شرکت های دانش بنیان و فناور برای عرضه محصولاتشان اشاره نمود.

در این نشست جناب آقای مهندس غلامرضا خوانساری، مدیرکل نظام تامین و تجاری‌سازی فناوری ضمن ابراز امیدواری از روند پیشرفت شرکتهای مستقر در پارک خراسان،  از اقدامات عمده ورود شرکتهای دانش بنیان به حوزه نفت خبر داده و از تصویب آیین نامه های جدید در این خصوص از جمله ابلاغ مصوبه جدید جهت ارزیابی مجزای شرکتهای دانش بنیان برای ورود به وندور لیست وزارت نفت، ارزیابی درخواست این نوع از شرکتها بدون انتظار در فرآیند و آیین نامه تضمین خرید و توسعه محصول اطلاع داد.

در ادامه این بازدید جلسه با ریاست پارک علم و فناوری نیز برگزاری شد که در آن به ارائه درخواست و پیشنهاداتی در حوزه صنعت نفت به در سطح مدیریتی پرداخته شد. دکتر مسعود میرزایی تاثیر نقش پارک ها در تامین نیازهای کلان صنعت نفت و اثر اقتصادی بیشتر در تامین داخلی محصولات فناورانه را درخواست و به بررسی عوامل رشد شرکتها برای دریافت الزامات ورود به صنعت نفت و دریافت استانداردهای این بخش را با همکاری مجموعه نفت و گاز مورد توجه و مذاکره قرار داد. تاکید بر قیمت تمام شده، تولید بر اساس نیاز دقیق بازار، ایجاد راهکارها برای اخذ تاییدیه ها و استانداردها و افزایش کیفیت محصولات از دیگر موضوعات مورد بحث با ریاست پارک خراسان بود.

نیازمند شرح است که در این بازدید نمایشگاهی از آخرین محصولات و دستاورد شرکتهای عضو پردیس انرژی با حضور ۲۴  شرکت برگزار و ضمن مذاکره با نمایندگان تک تک شرکتها مواردی به عنوان پیگیری بعدی در قالب درخواست های مختلف ورود به وندو، توسعه بازار محصولات، پیگیری و امکان عقد قراردادهای ساخت بار اول و تضمین خرید به عنوان اهم موارد طرح و برای پیگیری بعدی ثبت گردید.

در پایان این رویداد بازدید از تعدادی از شرکتهای عضو به انتخاب میهمانان صورت گرفت و از آخرین دستاوردهای طراحی، ساخت و آزمون شرکتها بازدید به عمل آمد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات