مدل حمایتی پارک علم و فناوری به صورت منظومه ای خواهد بود

مدل حمایتی پارک علم و فناوری به صورت منظومه ای خواهد بود


دکتر مسعود میرزائی شهرابی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی: در پارک برنامه ریزی داریم که شرکتهای کوچک را منوتورینگ کنیم یاد داده و حمایت کنیم و در کنار آنها شرکتها و برندهای بزرگ را نیز داشته باشیم و همچنین در دوره جدید قصد آن داریم که شرکتهای بزرگ را جهت هدف حمایت منظومه ای جذب پارک نماییم.

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان رضوی، روز یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱، دکتر مسعود میرزائی شهرابی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی، در جریان بازدیدهای طرح " میدان در دانش بنیان" از مجموعه  گروه صنعتی پارت لاستیک ( عایق خودرو - خط کاتالیست عایق خودرو - بازدید از بسپار سازه - همگر توس )و هیات همراه برگزار شد.

در ابتدا مهندس حسین یزدانبخش به نمایندگی از جمع مدیران شرکت با یاد مرحوم ایرج یزدانبخش مبدع و مدیریت مجموعه گروه صنعتی پارت لاستیک عنوان کرد: مجموعه گروه صنعتی پارت لاستیک در سال ۱۳۶۰ با تاسیس اولین شرکت گروه آغاز به کار کرد.

وی افزود: این مجموعه بزرگ صنعتی هم اکنون با واحدهای صنعتی و خدماتی مستقل مشغول به نقش آفرینی در عرصه اقتصادی کشور می باشد و سبدی متنوع از محصولات و خدمات، سهم عمده ای از بازار خودرو و سایر صنایع کلیدی کشور را به خود اختصاص داده است.

یزدانبخش همچنین متذکر شد: ارزش ما در سرمایه نیروی انسانی مجموعه می‌باشد و طبق شعار مرحوم یزدانبخش "پارت لاستیک با ده هزار خانواده و مسئولیت اجتماعی، در اولویت شرح وظائف ماست" پایه گذاری شده است.

یزدانبخش در خاتمه اضافه کرد: تلاش بی‌وقفه تیم در راستای ارتقاء دائمی تکنولوژی و دانش فنی، توجه ویژه به تحقیق و توسعه، تمرکز بر داخلی سازی و بهره گیری از استانداردهای تولید در کلاس جهانی بوده و ما را در زمره صنایع پیشرو در این حوزه قرار داده است.

دکتر مسعود میرزائی شهرابی در ادامه این جلسه بازدید بیان کرد: ما بسیار خوشحال هستیم که در مجموعه ای بزرگ و بادید فناورانه حضور پیدا کردیم با دیدی عمیق نسبت به نیازهای اصلی کشور و با فاکتورهای بسیار متنوع که در سرمایه گذاری و برند سازی تلاش در تولید دارد.

دکتر میرزائی در ادامه یادآور شد: ما در پارک برنامه ریزی داریم که شرکتهای کوچک را منتورینگ کنیم، نیازهار روز را  یاد داده و حمایت کنیم و در کنار آنها شرکتها و برندهای بزرگ را نیز داشته باشیم و همچنین در دوره جدید قصد داریم که شرکتهای بزرگ را جذب پارک نماییم و از طریق مدل سازی منظومه ای ماندگاری و پایداری درستی را به سرانجام برسانیم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی تاکید کرد: لازم بذکر است که، تامین حاکمیت فناوری با پارک است و شرکتهای بزرگ و معظم مانند پارت لاستیک می بایست شرکتها کوچکی که تازه هسته گذاری کرده اند را حمایت نمایند و این لازمه حمایت کلان ما به شرکتهای مادر خواهد بود که معروف به مدل صخره مرجانی است.

وی ادامه داد: ما در این جلسه دوستانه پیشنهاد برگزاری مشترک تانا در بخش صنعت خودرو و با همراهی مجموعه هایی که در بخشهای مختلف خودروسازی می توانند در کشور تاثیر گذار باشند را مطرح می نماییم تا در این گفتمان سازی جدید نقش پررنگ تری در این مبحث و حمایتهای فناورانه داشته باشیم.

دکتر میرزائی در خاتمه افزود:ما در نیمه دوم امسال شاهد رویدادی بزرگ خواهیم بود، نشست ۵۰ نفر از شیمی دانان بزرگ در ارائه مطالبی در ارتباط با شعور طبیعت، بالا رفتن دمای کره زمین، تغییر آب و هوایی و بررسی نهفته های تغییر آب و هوایی در طبیعت خواهد بود که از برنامه های اساسی در پیشبرد اهداف دانش بنیانی خواهد بود.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات