پارک علم و فناوری و اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان قم در ایجاد مجتمع‌های فناوری و نوآوری همکاری می‌کنند

پارک علم و فناوری و اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان قم در ایجاد مجتمع‌های فناوری و نوآوری همکاری می‌کنند

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری استان قم، جلسه مشترک مدیران پارک علم  و فناوری و اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان قم با موضوع همکاری در ایجاد مجتمع‌های فناوری و نوآوری مهارت‌های دانش‌بنیان برگزار شد.

در این جلسه، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قم ضمن اشاره به ایجاد مجتمع‌های فناوری و نوآوری مهارت‌های دانش‌بنیان به­ عنوان یکی از برنامه‌های اصلی این اداره‌کل گفت: با توجه به جایگاه مهم و محوری پارک علم و فناوری در زیست‌بوم نوآوری و فناوری استان همکاری دو مجموعه در راستای تحقق شعار سال و افزایش سهم اشتغال‌ کارآموزان در کسب و کارهای دانش‌بنیان اجتناب‌ناپذیر است.

دکتر تقی‌پور اظهار داشت: در برخی حوزه‌های تخصصی مانند ارتباطات و فناوری اطلاعات، ساخت و تولید و مکانیک، استان قم از ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد مشاغل فناورانه برخوردار است که در صورت برپایی این مجتمع‌ها میتواند یکی از استان‌های شاخص و پیشرو در سطح ملی باشد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قم همچنین درخصوص امکان بهره‌مندی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان از دوره‌های آموزشی تخصصی و امکانات کارگاهی دراختیار این اداره‌کل اعلام آمادگی کرد.

در ادامه این نشست، رییس پارک علم و فناوری استان نیز ضمن استقبال از این رویکرد اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان  گفت: ماموریت توسعه زیست‌بوم نوآوری و فناوری، ترویج و فرهنگ‌سازی و تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان به پارک علم و فناوری محدود نمی‌شود و این مهم جز با همکاری مجوعه دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه استانی بالاخص دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزشی مهارتی که اداره‌کل فنی و حرفه‌ای شاخص‌ترین آن‌ها است قابل تحقق نخواهد بود.

دکتر رهسپار فرد در پایان خاطر نشان کرد: به نظر من چارچوب این همکاری باید فراتر از ایجاد مجتمع‌های فناوری و نوآوری دیده شود به­‌گونه‌­ای که معضل نیروی کار ماهر مورد نیاز شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، نیاز شرکت‌های فناور به کارگاه‌های تخصصی تجهیز شده و قابل بهره‌برداری، برگزاری تورهای فناوری و رویدادهای مشترک را نیز در بر گیرد.


لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری قم

منبع خبر

پارک علم و فناوری قم

پارک علم و فناوری قم

پارک علم و فناوری قم یک پارک علم و فناوری در شهر قم می باشد

    نظرات