رفع نیازهای فناورانه شرکت گاز خراسان رضوی توسط پارک علم و فناوری خراسان


نیاز های فناورانه شرکت گاز خراسان توسط شرکت های فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری خراسان احصا می شود.

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان رضوی، در راستای رسالت پارک مبنی بر مدیریت جریان دانش و فناوری میان شرکت های خصوصی و بازار، صنایع دولتی و نیمه دولتی، رفع نیاز پژوهشی شرکت گاز خراسان با عنوان  "طراحی و ساخت سامانه الکترونیکی نگهداری، تعمیرات و تحلیل وضعیت شیرهای صنعتی شامل گریس پمپ الکترونیکی و آچار مجهز به تورک سنسور"  به پارک علم و فناوری خراسان واگذار شد.

این قرارداد فی مابین شرکت فناور سامانه های دقیق نوین افزار و شرکت گاز خراسان رضوی و همچنین یک تفاهم نامه با عنوان "پایلوت پلنت شبیه ساز آموزشی، پژوهشی و نمایشگاهی تجهیزات گاز رسانی هوشمند" فی مابین شرکت بهپو الکترونیک شایان و شرکت ملی گاز ایران منعقد شده است.

این فناوری از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری در حال اجرا است. ضرورت اجرای پروژه ارائه یک تجهیز جدید و مدرن برای حصول اطمینان از گریسکاری مطلوب شیرها و بسیار کارآمد در رفع جامی شیرها بوده است. شایان ذکر است یکی از ویژگی­های منحصر به فرد تجهیز حاصل از این پروژه ثبت نمودار فشار-دبی و تهیه گزارش گریسکاری است که وظیفه نظارت را تا حد زیادی مرتفع می­ کند و نیز داده های ثبت شده جهت بررسی و تحلیل سوابق و نیز پیش بینی و تعمیرات پیشگیرانه قابل استفاده است. از اهم مزایای فنی، اقتصادی، اجتماعی پروژه که برای اولین بار در کشور در حال اجراست می توان به سیستم ایجاد فشار گریس کاری تا بار بدون استفاده از تجهیزات هیدرولیک، کاملا الکترومکانیکی و با دقت بالا و بدون نیاز به نگهداری، تعیین مقدار دقیق گریس مورد نیاز و تزریق آن با توجه به نوع، سایز و کلاس شیر، نرخ تزریق بالا (بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ گرم در دقیقه) و به ‌صورت پیوسته و مانیتورینگ پیوسته فشار تزریق و جلوگیری از ایجاد فشار بیش از حد مجاز اشاره نمود.

اداره توسعه بازار و پروژه های پارک اظهار امیدواری کرد که با تجاری شدن این فناوری در تمام شرکت گازهای کشور صرفه جویی قابل توجهی در منابع خواهیم داشت.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات