نشست خبری بررسی وضعیت اتحادیه کسب و کار فضای مجازی

نشست خبری بررسی وضعیت اتحادیه کسب و کار فضای مجازی

شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ نشست خبری به میزبانی انجمن صنفی کارفرمایی کسب و کارهای اینترنتی شهر تهران با حضور هیئت‌مدیره نهادهای صنفی و اصحاب رسانه برگزار شد.

این نشست به دلیل حواشی و اتفاقات اخیر اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی شکل گرفت و آقایان عادل طالبی و رضا شیرازی ( اعضا هیئت مدیره انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی)، حمیدرضا اعتدال‌مهر و رضا الفت نصب (اعضا هیئت مدیره اتحادیه کسب و کار های فضای مجازی)، حسین اسلامی، جعفر محمدی و رضا قربانی (اعضا هیئت مدیره سازمان نصر)، علی شش‌کلانی ( رئیس کمیسیون بازرسی اتحادیه کسب و کارهای مجازی) حضور داشتند و سخنان خود را ایراد کردند.

عادل طالبی (دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی)  در شروع جلسه با اشاره به نیاز به برگزاری هرچه سریع‌تر انتخابات اتحادیه کسب و کار های فضای مجازی، از نمایندگان حاضر در جلسه دعوت کرد نظرات خود را درباره این موضوع به اشتراک بگذارند.

حمیدرضا اعتدال مهر (نایب رئیس اول اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی) ضمن عدم موافقت با ایده‌های وزارت صمت و اتاق اصناف، پیشنهاد تشکیل اتاق کسب و کارهای دیجیتال را به عنوان برنامه بلند ارائه کرد.

رضا قربانی (عضو هیئت مدیره سازمان نصر) نیز با تاکید بر اینکه دغدغه امروز اتحادیه باید چالش‌های فعلی کسب و کارهای کوچک و متوسط باشد گفت امروز تهدید جدی برای این کسب و کارها بحث‌های مالیاتی، بیمه، جریمه‌ها و همچنین خط قرمزها و مسائل مربوط به صدور مجوز و فیلتر وبسایت‌ها است.

جعفر محمدی (عضو هیئت مدیره سازمان نصر) از وجود تعارض در اجرای مفاد قوانین موجود اتحادیه و تاخیر در فرایند تایید صلاحیت ها صحبت کردند.

علی شش‌کلانی : واقعیت این است که وضعیت خوب نیست. قوانین به گونه ای است که اگر نمی‌جنگیدیم باید وبسایت‌های نصف اکوسیستم فعلی فیلتر می‌شدند. قوانین فعلی نمی‌تواند بر تمامی کسب و کارهای کوچک تا بزرگ حاکم باشد.

حسین اسلامی (رئیس هیئت مدیره سازمان نصر) بازکردن درها برای افراد جدید و برگزاری انتخابات را راه‌حل کوتاه‌مدت خواند و پیشنهاد تشکیل گروهی جهت مذاکره با نهادهای دولتی برای تسریع روند انتخابات را ارائه داد.

خبرنگاران خبرگزاری‌های حاضر در جلسه از جمله هفته‌نامه کارنگ، ماهنامه پیوست و رسانه دیجیتاتو نیز سوالاتی را مطرح کردند. متن کامل این نشست، طی روزهای آتی منتشر می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران (کسب کارهای اینترنتی)

منبع خبر

انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران (کسب  کارهای اینترنتی)

انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران (کسب کارهای اینترنتی)

انجمن کسب و کارهای اینترنتی می کوشد تا با ایجاد بستری مناسب برای تمامی نقش آفرینان فعال در زیست بوم (اکوسیستم) فناوری اطلاعات علاوه بر اینکه به حمایت

    نظرات