معاون اقتصادی استانداری: افزایش ۲ برابری شرکت‌های دانش بنیان‌ کرمانشاه تا پایان سال
     
     "شهرک فناوری" امسال کلنگ‌زنی می‌شود

معاون اقتصادی استانداری: افزایش ۲ برابری شرکت‌های دانش بنیان‌ کرمانشاه تا پایان سال "شهرک فناوری" امسال کلنگ‌زنی می‌شود

هفتمین جلسه ستاد هماهنگی و عملیاتی توسعه اقتصاد دانش بنیان استان کرمانشاه، با دستورکار تشریح عملکرد دانشگاه‌ها و مراکز نوآوری در ایجاد و راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان تشکیل شد .

در این جلسه که امروز(۳۰ شهریور)برگزار شد، نمایندگان دانشگاه‌های استان، کارخانه نوآوری و انجمن شرکت‌های دانش بنیان استان اقدامات خود در زمینه راه اندازی شرکت های دانش بنیان جدید در نیمه اول سال و برنامه‌های خود برای نیمه دوم سال را تشریح کردند .

بهزاد باباخانی معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در حاشیه این جلسه با اشاره به برنامه ریزی استان برای افزایش دو برابری شرکت های دانش بنیان تا پایان سال، گفت: در همین راستا از ابتدای سال تکالیفی برای دانشگاه‌های استان در این زمینه مشخص شد تا بتوانیم به این هدف دست پیدا کنیم .

وی افزود: خوشبختانه تاکنون بیش از ۵۵ درخواست ایجاد شرکت های دانش بنیان از سوی استان ارسال شده که با هشت مورد آن موافقت شده و مابقی در انتظار بررسی هستند .

باباخانی تعداد شرکت های دانش بنیان فعلی استان را ۶۴ شرکت اعلام و تصریح کرد: باید تا پایان سال طبق برنامه ریزی صورت گرفته به ۱۲۸ شرکت برسیم .

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه از پیگیری راه اندازی شهرک فناوری استان خبر داد و افزود: به این منظور در سفر هیات دولت به استان قول اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان منابع را از رییس جمهور گرفته ایم که به جد پیگیر تحقق آن هستیم .

وی افزود: محل راه اندازی این شهرک در اراضی چشمه سفید و به مساحت حدود ۵۰ هکتار است که امیدواریم با تخصیص این میزان اعتبار بتوانیم هرچه سریعتر زیرساخت های آن را فراهم کنیم .

باباخانی گفت: به محض تخصیص اعتبار ایجاد زیرساخت ها را آغاز می کنیم و امیدواریم تا پایان سال کلنگ این شهرک زمین زده شود .

۳ طبقه "برج فناوری" تا یک ماه آینده آماده پذیرش شرکت‌ها و واحدهای فناور می‌شود

سیامک آزادی رییس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه هم در حاشیه جلسه با اشاره به پیگیری‌ها برای افزایش دو برابری شرکت های دانش بنیان استان گفت: تاکنون بیش از ۵۰ مورد ثبت درخواست داشته ایم که با هشت مورد آن موافقت شده و مابقی در انتظار بررسی هستند .

آزادی به روند کند ارزیابی شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و افزود: متاسفانه روند ارزیابی شرکت ها بسیار طولانی است که در این زمینه پیگیری‌هایی از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم داشته ایم تا بتوانیم به این روند سرعت ببخشیم .

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه با تاکید بر لزوم ارتقا کیفی شرکت ها در کنار افزایش کمی آنها، گفت: این کار از طریق بازارسازی و بازاریابی برای شرکت ها و معرفی آنها و برنامه هایشان به بخش های دولتی در حال انجام است .

وی افزود: حمایت های مالی هم بخشی از برنامه ما برای ارتقا کیفی شرکت هاست و در همین راستا تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۰ به شرکت ها اختصاص داده شده است .

آزادی بر توسعه فضای کاری شرکت ها هم در راستای ارتقا فعالیت‌های آنها تاکید کرد و افزود: در همین راستا سه طبقه دیگر برج فناوری تا یک ماه آینده برای استقرار شرکت ها آماده می شود .

وی خاطرنشان کرد: با تکمیل ظرفیت سایر طبقات برج فناوری کرمانشاه، در نهایت بیش از ۱۱۰ شرکت می توانند در آن مستقر شوند .

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

منبع خبر

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه یک پارک علم و فناوری در شهر کرمانشاه می باشد

    نظرات