امضای تفاهم‌نامه همکاری ۱۶ دستگاه اجرایی استان خراسان جنوبی با پارک علم و فناوری استان

امضای تفاهم‌نامه همکاری ۱۶ دستگاه اجرایی استان خراسان جنوبی با پارک علم و فناوری استان

۱۶ دستگاه اجرایی استان خراسان جنوبی با پارک علم و فناوری استان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان جنوبی به نقل از خبرگزاری صدا وسیما خراسان جنوبی، در جلسه عقد تفاهم نامه همکاری دستگاه‌های اجرایی با پارک علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاه‌های خراسان جنوبی ۱۶ دستگاه اجرایی برای کمک گرفتن از شرکت‌های دانش بنیان برای  رفع مشکلاتشان تفاهم نامه امضا کردند.


بهره‌گیری از توانایی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان برای  اجرای فعالیت‌های مشترک و اختصاصی در دستگاه‌های اجرایی، ارائه خدمات و مشاوره‌های مورد نیاز به شرکت‌های دانش‌بنیان و سازمان‌ها، فراهم آوردن شرایط لازم برای بهره مندی شرکت‌ها و واحد‌های فناور و حمایت‌های مادی و معنوی پارک‌های علم و فناوری ومراکز رشد از جمله تعهدات پارک و مرکز رشد در این تفاهم نامه تعریف شده است .

همچنین قرار دادن فضای لازم برای استقرار فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، راهبری و تشکیل جلسات و ارائه گزارش به بازرسی استان، تایید طرح توجیهی ارائه شده در کمیسیون کمیته فنی دستگاه با حضور بازرسی استان از جمله تعهدات دستگاه‌های اجرایی استان در متن این تفاهم نامه بود.

بازرس قضایی و بازرس کل خراسان جنوبی در این مراسم گفت: مطابق نام گذاری شعار سال قوای سه گانه عزم خود را به سمت عملیاتی شدن این شعار سوق دادند.

رحیمی افزود: اقتدار یک کشور متاثر از قدرت اقتصادی است که می‌تواند به واسطه این مولفه آن کشور در سطح بین الملل حرفی برای گفتن داشته باشد.

بازرس قضایی و بازرس کل خراسان جنوبی  گفت: برای  حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بازرسی کل کشور کارگروه ملی تولید دانش بنیان و صیانت از نخبگان را برای بهره برداری صحیح از تولید و قوام و استحکام به تولید تشکیل داد.

رحیمی افزود: در همین راستا در استان کارگروه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تشکیل شد تا مشکلات شرکت‌های دانش بنیان رفع و حمایت از شرکت‌های علمی و مراکز رشد دانشگاه‌ها با همگرایی دستگاه‌های اجرایی و با نظارت بازرسی بر حسن انجام کار رفع شود.

قاسمی، دبیر کارگروه استانی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و صیانت از نخبگان گفت: فرصت مطالعاتی برای احصای مشکلات به شرکت‌های دانش بنیان داده می‌شود و پس از آن نیازمندی‌هایی اعم از مبلغ پیشنهادی، نیروی انسانی و لوازم و تجهیزات مورد نیاز در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرد.

وی گفت: این تفاهم نامه در زمینه‌های فناوری اطلاعات جهاد کشاورزی و محصولات کشاورزی، خدمات گردشگری، درمان، پزشکی قانونی، صنایع هوشمند برای شرکت نفت تهیه شده است.

رئیس  پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نیز  گفت:  ۱۸۵ واحد فناور در استان در این طرح مشارکت دارند.

ناصری افزود: اعتبارات این تفاهم نامه‌ها از طریق صندوق پژوهش تبصره ۱۸ صندوق نوآوری شکوفایی قرارگاه دانش بنیان استانداری معاونت اقتصادی کارگروه امور زیربنایی در شورای برنامه ریزی استان در قالب تسهیلات پرداخت می‌شود.
لینک ویدئو :
لینک خبر کوتاه :
لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان جنوبی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان جنوبی

پارک علم و فناوری خراسان جنوبی

پارک علم و فناوری خراسان جنوبی یک پارک علم و فناوری در شهر بیرجند می باشد

    نظرات