در پارک علم و فناوری کرمانشاه برگزار شد؛ نشست هم اندیشی بررسی راه اندازی مجمع شرکت های دانش بنیان استان کرمانشاه

در پارک علم و فناوری کرمانشاه برگزار شد؛ نشست هم اندیشی بررسی راه اندازی مجمع شرکت های دانش بنیان استان کرمانشاه

نشست هم اندیشی راه اندازی مجمع شرکت های دانش بنیان استان کرمانشاه و بررسی چالش های شرکت ها در حوزه تعاملات بین المللی با حضور مهندس کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی استان، مهندس داریوش پناهی دبیر اتاق بازرگانی استان ، دکتر معصومه خان احمدی رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه و مدیران شرکت های دانش بنیان استان کرمانشاه عصر امروز ۱۴ آبان ماه در سالن شهید نوروز نژاد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه در این نشست  دکتر خان احمدی ضمن تشریح فعالیت های ۱۱ ساله پارک علم و فناوری کرمانشاه تصریح کرد: تعامل با دستگاه‌ها اجرایی و بخش خصوصی برای استفاده از پتانسیل آنها در جهت رشد شرکت ها ی دانش بنیان و واحد های فناور ازبرنامه های پارک علم و فناوری کرمانشاه است.
رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه تقویت اکو سیستم فناوری و نواوری در استان از اولویت های پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی استان کرمانشاه است  و در این زمینه گامهای خوبی برداشته ایم، افزود: تاسیس اولین شتابدهنده خارج از پایتخت در حوزه فناوری اطلاعات ، راه اندازی هفت مرکز رشد در شهرستانهای استان برای دسترسی جوانان صاحب ایده در همه استان به خدمات فناورانه ، راه اندازی سه مرکز نوآوری تخصصی ، تشکیل مرکز گیم و انیمیشن بخش هایی از فعالیت های انجام گرفته در جهت توسعه اکوسیستم نوآوری است.
وی ادامه داد: برگزاری نشست های فناورانه با صنایع است برای پروژه یابی و معرفی ظرفیت های شرکت های فناور و دانش بنیان به این شرکت ها وحل فناورانه مشکلات صنایع و برگزاری جلسات مشترک با دستگاههای دولتی برای حل مشکلات این شرکت ها و واحد های فناور بخشی از تلاش های پارک علم و فناوری برای کمک به ظرفیت های فناوری استان است.
خان احمدی در ادامه با بیان اینکه توسعه خدمات متنوع ومتناسب با نیاز شرکت ها و واحد های فناور از برنامه ها و استراتژی های پارک است، افزود:در همین راستا در حال حاضر بدنبال گسترش بازار شرکت ها در کشور های دیگر و استفاده از ظرفیت شرکت های فناور در تامین بخشی از نیازهای وارداتی و متعاقب آن چالش های مرتبط بااین بخش از مهمترین برنامه های مشترک پارک و اتاق بازرگانی می تواند باشد.
در ادامه مهندس کیوان کاشفی رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه از گرفتن مجوز راه اندازی مجمع شرکت های دانش بنیان استان خبر داد و گفت: این ظرفیتی است که شرکت ها می توانند با عضویت در ان خدمات مناسبی برای توسعه فعالیت های فناورانه و دانش بیان دریافت کنند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی در رویکرد جدید خود به اتارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان وواحد های فناور توجه خاص دارد افزود: بزودی انجمن کارآفرینان جوان کرمانشاه که برای نخستین بار در کشور است تشکیل می شود.
کاشفی تصریح کرد: اتاق بازرگانی به لحاظ چارت فعالیتی خود امکانات و ارتباطات بسیار خوبی دارد که می تواند گره گشا و توسعه بخش فعالیت های تجاری  شرکت های دانش بنیان و واحد های فناور باشد.
وی ادامه داد نسل چهارم اتاق های بازرگانی در کشور عضو محور هستند و سعی دارند خدمات متنوعی به اعضا خود بدهند گفت : سطح توقعات از اتاق زیاد است و ما سعی داریم با کمک دولتمردان قوانین دست و پا گیر فعالان بخش تجارت را تسهیل کنیم.
رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه در ادامه وضعیت کنونی کشور را در ۳۰ سال گذشته برای تولید کنندگان بی سابقه دانست و افزود: نگاه به داخل و ظرفیت های تولید کنندگان داخلی موقعیتی است که نمی ماند و باید تولید کنندگان از آن بخوبی استفاده کنند.
وی افزود:اتاق بازرگانی کرمانشاه با پارک علم و فناوری تعامل بسیار خوبی دارد که امیدواریم با راه اندازی شتاب‌دهنده صادرات و تشکیل مجمع شرکت های دانش بنیان و فناور استان گام‌های خوبی در جهت رونق اقتصادی این بخش استان برداریم.
در ادامه شرکت های دانش بنیان  استان به بیان مشکلات و مسائل خود در بخش های دریافت کارت بازرگانی، توسعه بازار های خارجی، وارد کردن مواد اولیه محصولات تولیدی، انتقال ارز وترخیص کالادر گمرک و حضور در نمایشگاه‌های بین المللی پرداختند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

منبع خبر

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه یک پارک علم و فناوری در شهر کرمانشاه می باشد

    نظرات