آغاز عملیات اجرایی کارخانه نوآوری یزد به دستور رئیس جمهور

آغاز عملیات اجرایی کارخانه نوآوری یزد به دستور رئیس جمهور

عملیات اجرایی کارخانه نوآوری یزد به دستور رئیس جمهور، یکشنبه ۱۹ آبان ۹۸ به صورت ویدئو کنفرانس در محل کارخانه قدیمی نخ ریسی درخشان یزد توسط رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، حسن روحانی، رئیس جمهور در این مراسم که با حضور محمد علی طالبی، استانداریزد، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور، جمعی از مدیران و نمایندگان استانی، علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و شهرام شکوهی، معاون فناوری و نوآوری پارک یزد و داریوش پورسراجیان، رئیس هیات مدیره صندوق پژوهش و فناوری استان یزد برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از افتتاح دومین کارخانه نوآوری کشور در استان یزد، گفت: پیش از این کارخانه ی نوآوری آزادی تهران افتتاح شد و این امر موضوع بسیار مهم و آن روز، روز بسیار خوبی برای من بود.
وی ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیل کرده که باعث ایجاد تحولی بزرگ در کشور می شوند را بسیار افتخار آمیز توصیف کرد و افزود: این جوانان قادرند چهره ی کشور را در سال های آینده عوض کنند و این کار بسیار مهمی است که در حال انجام است و زیر بنای این حرکت به فناوریICTمربوط می شود.
رئیس جمهور ضمن قدردانی از محمود واعظی، وزیر ارتباطات دولت یازدهم و جهرمی، وزیر کنونی دولت، تصریح کرد: یکی از افتخارات بزرگ دولت یازدهم و دوازدهم ایجاد شبکه ی ملی اطلاعات است و این امر زیربنای تمدن آینده و تحرک در کشور خواهد بود.
وی تصریح کرد: اگر این خط اطلاعاتی و شبکه ی اطلاعاتی نباشد شرکت های دانش بنیان قادر نخواهند بود فعال باشند.
روحانی از همه ی افرادی که در معاونت فناوری ریاست جمهوری طی شش سال تلاش کردند قدردانی نمود و ابراز میدواری کرد: در آینده نه چندان دور شاهد افتتاح کارخانه ی نوآوری باشیم که برای اشتغال جوانان تحصیل کرده ما بسیار حائز اهمیت است.
علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه بیست و پنج سال است که استان یزد رتبه نخست کنکور سراسری را از آن خود نموده و نسبت به سایر استان‌ها فارغ التحصیلان بیشتری دارد، گفت: توسعه صنایع معدنی باعث ایجاد اشتغال در این استان شده اما در عین حال این مساله موج مهاجرت از استان های همسایه و مهاجرت نخبگان استان به پایتخت را به ارمغان آورده است.
وی با بیان اینکه کارخانه نوآوری از ارکان مهم زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی محسوب می‌شود، گفت: راه‌اندازی این کارخانه به معنی ایجاد فضایی برای هم‌افزایی جوانان تحصیل‌کرده و خلاق در کنار کارآفرینان، مربیان کسب‌وکار و سرمایه‌گذاران است.
وحدت با اشاره به افتتاح کارخانه نوآوری آزادی در تهران در هفته گذشته، اظهار داشت: الگوگیری از نمونه‌های موفق ایجاد کارخانه‌های نوآوری در کشورهای توسعه‌یافته و بومی‌سازی آن منطبق با نیازهای منطقه‌ای و ملی در پایتخت تا به امروز زمینه اشتغال ۳۵۰۰ نفر از جوانان خوش‌فکر این مرز و بوم را تنها در کارخانه نوآوری آزادی فراهم آورده است.
وحدت در پایان ضمن اجازه از رئیس جمهور برای آغاز عملیات راه اندازی کارخانه ی نوآوری یزد در محل کارخانه ی درخشان با مساحت حدود ۱۷ هزار متر مربع، گفت: امید داریم با محوریت بخش خصوصی و حمایت معاونت علمی، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و استانداری یزد، این کارخانه تا پیش از خرداد ماه سال آینده به بهره برداری رسیده و کارخانه ی تولید ایده، فناوری و ثروت و محل امید جوانان نخبه و تکامل بخش زیست بوم نوآوری یزد باشد.
گفتنی است، قرار است کارخانه نوآوری استان یزد به همت صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در عرصه‌ای به مساحت ۱۷ هزار متر مربع در قالب ۲ سوله ۳ هزار و ۴ هزار متر مربعی در محل کارخانه متروکه نخ‌ریسی درخشان راه اندازی شود.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری یزد

منبع خبر

پارک علم و فناوری یزد

پارک علم و فناوری یزد

زندگی با طعم فناوری ایرانی

    نظرات