کودهای زیستی ساخت داخل نیاز کشاورزی را تامین کردند

کودهای زیستی ساخت داخل نیاز کشاورزی را تامین کردند

کودهای زیستی یا کودهای بیولوژیک به کودهایی گفته می شود که حاوی یک یا چند باکتری یا قارچ هستند که عنصری را آزاد یا تثبیت می کنند. برای مثال ازتوباکترها نیتروژن هوا را تثبیت و در اختیار گیاهان قرار می دهند. میکروارگانیسم‌های موجود در این کودها این توانایی را دارند که عناصر غذایی خاک را در یک فرآیند زیستی به مواد مغذی قابل جذب گیاهان تبدیل کنند.

ملبوبی همچنین از مضرات استفاده از کودهای شیمیایی و آثار مخرب آن به طبیعت و سلامت انسان گفت: استفاده از کودهای شیمیایی در کشاورزی باعث تخریب محیط‌زیست می‌شوند و علاوه بر اینکه تاثیر نامطلوبی بر سلامت محصولات کشاورزی دارند در مواردی نیز به دلیل استفاده بیش از حد باعث ایجاد سرطان در بدن انسان می شود.

وی درباره قیمت تمام شده برخی محصولات بیان کرد: با توجه به اینکه این محصولات یک براساس فناوری ایرانی تولید شده است.

برخی نیز حتی مشابه خارجی ندارد و تعدادی دیگر از محصولات که نمونه مشابه آن وجود دارد قیمت آن تا ۳ برابر قیمت تمام شده محصول ایرانی است.

ملبوبی درباره صادرات محصولات و میزان ارزآوری این شرکت دانش بنیان می‌گوید: تولیدات این شرکت به کشورهای امریکای جنوبی صادر می شود که از این طریق توانسته آینده خوبی در صادرات و ارزآوری مناسب برای کشور رقم بزند.

وی درباره میزان اشتغال‌زایی که در این شرکت ایجاد شده است می گوید: هم اکنون بیش از ۴۰ دانش‌آموخته در رشته‌های بیوتکنولوژی و کشاورزی و میکروبیولوژی در این شرکت مشغول به فعالیت هستند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات