دستگاه نشرآوایی «ایران ساخت» شد

دستگاه نشرآوایی «ایران ساخت» شد

امیر رفاهی اسکوئی مدیر عامل شرکت تعاونی مهندسان پایش وضعیت امیر کبیر، در این‌باره گفت: دستگاه «نشرآوایی» یا «آکوستیک امیشن» می تواند صداهای با فرکانس پایین را تشخیص دهد. برای نمونه، مخازن بزرگ مورد استفاده در صنایع نفت و گاز ممکن است به مرور زمان دچار ترک یا خوردگی شوند. این دستگاه با پایش این مخازن، مقدمات پیشگیری و ترمیم ترکها یا خوردگی‌های احتمالی را فراهم می‌سازد.

این محقق ایرانی گفت: در مخازنی مانند CNG از روش‌های مانند «پر کردن با مایع» استفاده می شود تا ترک خوردگی‌ها آشکار شود. این گونه روش‌ها، نیاز به وقت و هزینه قابل توجهی دارد، با استفاده از دستگاه جدید، می‌توان فرآیند بازرسی را با هزینه کمتری به پایان رساند.

مدیر عامل شرکت تعاونی مهندسان پایش وضعیت امیر کبیر گفت: در حال حاضر سه کشور جهان از تکنولوژی ساخت این دستگاه برخوردار هستند، پس از چند سال تحقیق در دانشگاه امیرکبیر موفق شدیم تا دستگاه نشر آوایی را با قیمت تقریبی یک چهارم محصول مشابه خارجی تولید کنیم.

وی افزود: در دوره‌های پیشین با شرکت در نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، موفق شدیم تا قراردادهای با دانشگاه‌های تهران، علم و صنعت و چمران برای فروش این دستگاه منعقد کنی م، امیدوار هستیم تا در دوره جدید نمایشگاه نیز بتوانیم افق‌های فروش شرکت را توسعه دهیم.

هفتمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت از ۲۶ تا ۲۹ آذرماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می شود و علاقه مندان می توانند برای دریافت اطلاعات بیش‌تر به سایت نمایشگاه به نشانی www.iranlabexpo.ir مراجعه کرده و یا با شماره ۰۲۱۸۳۵۳۳۵۵۵ تماس بگیرند.

گزارش از: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۳۳


اخبار مرتبط:

* زمانبندی فرآیند اجرایی هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات