استان همدان زیر چتر نظام استاندارد سازی واحد قرار می‌گیرد

استان همدان زیر چتر نظام استاندارد سازی واحد قرار می‌گیرد

برای اجری این طرح و بررسی جزئیات آن، با حضور مسئولین استانی و مدیران شرکت‌های دانش بنیان، نشستی در محل اداره کل استاندارد استان همدان برگزار شد.

در این نشست، علاوه بر ملونی مدیر کل دفتر نوآوری و کسب و کار نوین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مسئولان پارک علم و فناوری استان و مدیران اداره کل استان همدان نیز حضور یافتند.

در بخش اول نشست در نوبت صبح، شیوه‌نامه اجرای صدور گواهی­نامه­‌های انطباق (COC) ، محصول (COP) و «نشان دانش‌نماد» ویژه محصولات دانش‌­بنیان و اهمیت مقوله استاندارد در توسعه اقتصاد دانش‌‌بنیان مورد بررسی قرار گرفت.

در بخش دوم نشست نیز، شرکت­‌های دانش‌­بنیان استان، موسسات و واحدهای فناوری مستقر در پارک و مراکز رشد استان همدان در محل نشست حضور یافتند و مسئولان حاضر ضمن تشریح اهمیت و نقش شرکت‌­های دانش‌­بنیان در توسعه زیست‌­بوم نوآوی، نکات آموزشی لازم را برای بهره‌مندی از این خدمت جدید، بیان کردند.

در ادامه، مدیران شرکت­های دانش‌­بنیان نیز بابیان نقطه نظرات خود، سوالاتی را در زمینه روش و چگونگی اخذ گواهی‌های انطباق مطرح کردند.

دفتر نوآوری و کسب و کار نوین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با توجه به اهمیت توسعه زیست­بوم نوآوری و همچنین پیاده­سازی برنامه استانداردسازی محصولات دانش­بنیان به عنوان یکی از ابزارهای کلیدی در توسعه این زیست­بوم، پیش از این مقدمات اجرای این طرح را در ۱۲ استان کشور را فراهم ساخته بود.

یکی از محورهای توسعه کیفی شرکت های دانش بنیان، قرار دادن محصولات دانش‌بنیان زیر چتر یک نظام استاندارد سازی واحد است.

مقوله استانداردسازی یکی از ابزارهای تحریک عرضه نوآوری و فناوری مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان به شمار می­آید.

بر این اساس تدوین سازوکارهای خاص اعطای گواهی­نامه­های استاندارد به محصولات دانش‌بنیان، با همکاری سازمان ملی استاندارد در دستور کار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفته است. کارشناسان معتقدند، این امر سبب تسریع در روند تجاری­سازی این محصولات، سهولت در گسترش تبادلات بین­المللی و ارتقاء کیفیت تولید خواهد شد.

گزارش از: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۳۳

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات