ایجاد شتاب‌دهنده‌های تخصصی کسب‌وکار در کشور

ایجاد شتاب‌دهنده‌های تخصصی کسب‌وکار در کشور

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر این‌که روند شکل‌گیری شتاب‌دهنده‌ها در کشور سرعت گرفته است، از شکل‌گیری شتاب‌دهنده‌های تخصصی کسب‌وکار خبر داد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز به نقل از پایگاه خبری بازار کار نوین ، اسماعیل قادری‌فر با بیان این که در این چند سال اخیر به اندازه کل تاریخ ایران در حوزه کسب‌وکار اتفاقات جدید و قابل تامل افتاد و نسل جدیدی از کار در ایران تعریف شد، اظهار کرد: در این شیوه نوین، اساس کار بر فعالیت و حمایت از شتاب‌دهنده‌های تخصصی می‌چرخد.
به گفته رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برای تقویت زیست‌بوم نوآوری حمایت از شتابدهنده‌های تخصصی یکی از رویکردهایی است که ما در این معاونت به طور جدی مورد توجه قرار داده‌ایم.
وی با بیان این که شتاب‌دهنده‌ها که نقش واسطه‌های توسعه فناوری را به عهده دارند، از سال ۹۴ تا کنون مسیر ناهموار و سختی را طی کردند و توانستند در جای درست خود بایستند، تصریح کرد: نسل اول شتاب‌دهنده‌ها در کشور بیشتر به حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات مرتبط می‌شد؛ اما در دو سال اخیر اقبال شتاب‌دهنده‌ها به حوزه‌های مختلف فناوری افزایش یافته است.
قادری‌فر یادآور شد: حوزه‌های «آب و انرژی»، «محیط‌زیست»، «نانو»، «سلول‌های بنیادی» و «گیاهان دارویی» از جمله حوزه‌های تخصصی هستند که به نسل جدید شتاب‌دهنده‌ها تزریق شده‌اند؛ حوزه‌های جدید کسب‌وکار که تاکنون مغفول مانده بودند.
رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تعداد تقریبی شتاب دهنده‌ها در کشور را ۶۰ مورد دانست و گفت: از این تعداد حدود ۳۵ شتاب‌دهنده به صورت تخصصی در حوزه‌های جدید کسب‌وکار فعالیت می‌کنند.
وی اظهار کرد: حمایت از شتاب‌دهنده‌های تخصصی یکی از ماموریت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است؛ نهادی که با آمدن خود، زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کشور را به ثمر رساند و در این راه با کمک بازیگران این زیست‌بوم توانست با ۳۵ شتاب‌دهنده همراه و هم‌گام شود.
قادری‌فر گفت: امسال را می‌توان به نام شتاب‌دهنده‌های تخصصی نامید؛ سالی که از نیمه گذشته و در این مدت، از شکل‌گیری شتاب‌دهنده‌های تخصصی در کشور با آغوش باز استقبال کرده است.
لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری البرز

منبع خبر

پارک علم و فناوری البرز

پارک علم و فناوری البرز

زمینه فعالیت جامع

    نظرات