با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری: خریداران ایده و اختراع «وام ۵۰۰ میلیون تومانی» دریافت می‌کنند

با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری: خریداران ایده و اختراع «وام ۵۰۰ میلیون تومانی» دریافت می‌کنند

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری کردستان، بازار دارایی‌ فکری از جمله نهادهای وابسته و همکار با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که با هدف ایجاد تحرک در بازار‌های مالی و زیست بوم نوآوری و فناوری در کشور تاسیس شد.

تجاری‌سازی ایده‌ها و اختراعات در کشور نیاز به سرمایه‌گذارانی دارد تا با مراجعه به بازارهای متشکل پولی اقدام به شناسایی و خریداری آن‌ها کنند.

در بازار دارایی‌های فکری با هدف ارزش گذاری مالی بر روی دارایی‌های فکری و اختراعات و ایده ها، روند‌های کارشناسی تعریف شده است و پس از آن با قیمت‌گذاری که انجام می گیرد، خریداران خصوصی و دولتی می توانند نسبت به خرید یک ایده یا فکر اقدام کنند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای کمک به این فرآیند و تسهیل روند تجاری‌سازی  ایده‌ها و اختراعات اقدام به طراحی یک نوع خاص از تسهیلات کرده است‌. خریدار می تواند نسبت به خرید یک ایده اقدام کند و ۸۰ درصد قیمت آن ایده و اختراع را با سود ۴ درصد از صندوق فناوری‌های نوین تسهیلات دریافت کند. سقف این تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومان است.

با وجود آن که مدت زمان زیادی از تشکیل بازار دارایی‌های فکری نمی گذرد. در این مدت تعداد قابل توجهی معاملات روزمره اعم از انواع: فروش فکر، ایده و اختراع در آن صورت گرفته است.

* سایت بازار دارایی فکری

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

    نظرات