مدیریت هوشمند مقوم شرکتهای دانش‌بنیان است

مدیریت هوشمند مقوم شرکتهای دانش‌بنیان است


استاندار خراسان رضوی گفت: اجرای مدیریت هوشمند در این استان موجب تقویت حضور و نقش‌آفرینی شرکتهای دانش‌بنیان می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ علیرضا رزم‌حسینی روز یکشنبه در جریان بازدید از شرکتهای دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری خراسان، شرکتهای دانش‌بنیان را قادر به مشارکت در حوزه مدیریت استان ذکر و بیان کرد: اگر بخشی از حوزه مدیریت خراسان رضوی به "مدیریت هوشمند" تبدیل شود می‌توان از مشارکت شرکتهای دانش‌بنیان استفاده موثری کرد.

وی افزود: در این چارچوب مشهد نیز می‌تواند به عنوان شهر آزمایشی برای طراحی نوعی مدیریت هوشمند انتخاب شود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: این استان ظرفیتهای خوبی در حوزه شرکتهای دانش‌بنیان دارد که زمینه گسترش شرکتها و فعالیتهایشان را در صورت رفع موانع موجود فراهم می‌کند.

وی گفت: تقویت و حمایت شرکتهای دانش‌بنیان موجب اتصال این حوزه به روزنه‌های جهانی و گسترش آنها در عرصه جهانی سبب رشد می‌شود.

رزم‌حسینی در ادامه همچنین بر عزم و فعالیت جدی مدیریت خراسان رضوی برای رفع موانع تولید تاکید و بیان کرد: در این مسیر شرکتهای دانش‌بینان و درون‌زا چند مشکل اساسی دارند که از آن جمله گرفتاری در صدور اسناد معتبر برای واحدهای شهرک پارک علم و فناوری در بروکراسی نحس اداری است.

وی افزود: صادر نشدن اسناد معتبر موجب شده شرکتهای دانش‌بنیان در بهره‌گیری مناسب و بهنگام  از تسهیلات بانکی نیز دچار تنگنا باشند.

استاندار خراسان رضوی گفت: شرکتهای دانش‌بنیان همچنین در زمینه فروش، سفارش و صادرات نیز مطالباتی از دولت دارند که قرار شد در نشست این هفته شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت، طرح و مورد پیگیری قرار گیرند.

هدف نهایی از فعالیت شرکتهای دانش‌بنیان تبدیل دانش با ارزش‌افزوده بسیار بالا به ثروت است. ۲۲۰ موسسه فناور و چهار هزار و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۶۰۰ شرکت تولیدی بوده و در مرحله بازدهی محصولات خود قرار دارند.

۳۰ پارک علم و فناوری در ایران وجود دارند که پارک علم و فناوری خراسان یکی از بزرگترین آنها در منطقه شرق کشور است.

فعالیتهای این پارک در عرصه‌های مختلف خدمات مهندسی، تجهیزات پزشکی، خدمات کشاورزی، انرژی، نفت، گاز و آب جریان دارد. پروژه توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT) خراسان رضوی نیز توسط پارک علم و فناوری خراسان در حال انجام است.
پارک علم و فناوری خراسان وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت خود را از سال ۱۳۸۱ با هدف افزایش ثروت در جامعه از طریق تشویق و ارتقاء فرهنگ نوآوری و افزایش قدرت رقابت در میان شرکتها و موسساتی که بر پایه علم و دانش در محیط پارک این فعال هستند آغاز کرده است.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات