نماینده ولی فقیه در خوزستان: بستر لازم برای استعدادها فراهم نباشد شاهد فرار مغزها خواهیم بود

نماینده ولی فقیه در خوزستان: بستر لازم برای استعدادها فراهم نباشد شاهد فرار مغزها خواهیم بود

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تاکید بر اینکه باید بسترهای لازم برای استفاده از ظرفیت‌های استان فراهم شود، گفت: اگر بستر در استان فراهم باشد و بتوانیم از ظرفیت‌ها و استعدادهای استان بهره ببریم، شاهد فرار مغزها نخواهیم شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد در نشست با رییس پارک علم و فناوری خوزستان بیان کرد: فرار مغزها فقط مربوط به خارج از کشور نیست؛ گاهی ما به خاطر فراهم نبودن بستر در استان، نیروی توانمند استان را از دست می‌دهیم و او به استان دیگری مهاجرت می‌کند.

به گزارش ایسنا، در ادامه ایرج کاظمی‌نژاد رییس پارک علم و فناوری خوزستان به تعریف پارک علم و فناوری پرداخت و گفت: اگرچه پارک سازمانی است که پوسته آن دولتی است ولی در بطن آن شرکت‌های خصوصی نهفته شده‌اند و ماموریت آن ارایه خدمات و تسهیلات و حمایت و پشتیبانی از این شرکت‌های خصوصی، فناور و دانش‌بنیان است.

وی با تاکید بر اینکه تمرکز ما روی افزایش موقعیت‌های شغلی دانش محور است، بیان کرد: علاوه بر دغدغه اشتغال، یکی از مهمترین دغدغه‌هایی که داریم تامین نیاز صنایع استان و کشور و در پی آن رفع وابستگی به خارج از کشور است.

وی ادامه داد: فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیانی که در پارک علم و فناوری خوزستان مستقر هستند، به خوبی توانمندی و ظرفیت‌های لازم را برای تامین نیاز بازار داخل و صنایع استان دارند، اما لازمه آن اعتماد صنعت و صنعتگران به این شرکت ها است.

کاظمی‌نژاد بیان کرد: نبود وجود فضای کالبدی مناسب یکی از معضلات اصلی پارک علم و فناوری است که باعث شده نتوانیم به طور شایسته به برخی از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان خدمات ارائه بدهیم. شرکت‌ها برای رشد نیاز به فضای فیزیکی مناسب دارند و باید تلاش کنیم این نیاز را رفع کنیم.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان در پایان گفت: یکی از مزایایی که با داشتن فضای کالبدی مناسب ایجاد می‌شود، همگرایی بیشتر شرکت‌ها و فراهم شدن شرایط برای همکاری مشترک بین آن‌ها است که می‌تواند به هم‌افزایی، رشد و بالندگی آن‌ها بینجامد.

منبع: ایسنا




لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خوزستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری خوزستان

پارک علم و فناوری خوزستان

پارک علم و فناوری خوزستان یک پارک علم و فناوری در شهر اهواز می باشد

    نظرات