در آیین اختتامیه جشنواره هفته پژوهش چهارمحال و بختیاری از دو فناور برتر پارک علم و فناوری تجلیل شد

در آیین اختتامیه جشنواره هفته پژوهش چهارمحال و بختیاری از دو فناور برتر پارک علم و فناوری تجلیل شد

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان، روز چهارشنبه ۲۰ آذر ماه آیین اختتامیه بیستمین جشنواره و نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان چهارمحال و بختیاری با حضور لیلا محمدیان معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، اسماعیل پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری، سعید کریمی رئیس دانشگاه شهرکرد و جمعی از مدیران و پژوهشگران استان برگزار شد.
لیلا محمدیان روز چهارشنبه در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر استان گفت: با هدایت پژوهش‌های حوزه علوم انسانی بر آسیب‌شناسی مقاومت بازار این استان نسبت به خرید محصولات پژوهشگران خود، می‌توان این آسیب را به خوبی برطرف کرد.
وی ادامه داد: چالش بازاریابی در داخل استان یکی از مهمترین دغدغه‌های بسیاری از محققان و پژوهشگران استان است و آنها را مجبور کرده تا برای فروش محصولات خود به استان‌های دیگر رجوع کنند.
محمدیان، با تاکید بر حمایت بیش از پیش از ایده‌های جدید و طرح‌های نوآورانه در استان خاطرنشان کرد: هفته پژوهش و فناوری فرصت مناسبی را در اختیار ما قرار داده است تا با هم‌افزایی و همکاری لازم بتوان بستر مناسب حمایت از پژوهشگران را فراهم کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: همه در برابر توسعه و پیشرفت استان مسوول هستند و این زنجیره باید به هم متصل شود تا خروجی آن به رونق تولید و توسعه پایدار استان منجر شود.
محمدیان افزود: حمایت از تولیدکنندگان و محققان داخلی از راهکارهای اصلی خروج کشور و استان از رکود است از همین رو به جای تزریق ناامیدی در جامعه باید با حمایت از این بخش مردم را به آینده امیدوار کرد.
وی خاطرنشان کرد: پژوهش یک روند هوشمندانه است که کشورهای پیشرفته و فراصنعتی برای آن برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری می‌کنند و این موضوع می‎طلبد تا ما نیز در این عرصه اقدامات بیشتری انجام دهیم.
در این آیین از مهندس سید رسول البرزی مدیر عامل شرکت دانش بنیان “البرز توان” طراح و تولید کننده کنتورهای هوشمند و همچنین مهندس بهنام نعمتی مدیرعامل شرکت “جوانه زرین سارینا” تولید کننده پودرهای ریشه زا و بذرهای پلت شده و بیو پرایم به عنوان فناوران برتر استان مورد تقدیر قرار گرفتند. همچنین از ۹ عضو هیات علمی، ۲ پژوهشگر برتر دستگاه های اجرایی، ۵ فناور برتر، ۲ دانشجوی پژوهشگر برتر تجلیل شد. گفتنی است بیستمین نمایشگاه و فن بازار دستاوردهای پژوهش و فناوری استان که به همت پارک علم و فناوری برپا شده بود همزمان با مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر به کار خود پایان داد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری

منبع خبر

پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری

پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری

پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری یک پارک علم و فناوری در شهر شهرکرد می باشد

    نظرات