پارک علم و فناوری کرمانشاه؛ برگزار کننده نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان

پارک علم و فناوری کرمانشاه؛ برگزار کننده نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان

رییس  پارک علم و فناوری کرمانشاه از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان کرمانشاه از ۲ تا ۴ دی ماه در محل دائمی نمایشگاه های استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه، دکتر معصومه خان احمدی، دبیر کمیته نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان کرمانشاه در این خصوص اظهار کرد: این نمایشگاه با حضور۲۳ دستگاه اجرایی و پژوهشی، شامل دانشگاه ها، واحدهای تحقیق و توسعه صنایع، فن بازارو ۵۰ واحد فناور پارک علم و فناوری و مراکز رشد برگزار می شود.

وی گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه ایجاد بستری مناسب برای  تکریم فناوران، پژوهشگران و نخبگان عرصه علم و فناوری و خودباوری جوانان با دیدن وجود زمینه های تبدیل ایده به محصول و خلق ثروت است.

رییس  پارک علم و فناوری کرمانشاه تصریح کرد: مردم در این نمایشگاه ضمن آشنایی با آخرین دستاوردهای پژوهش و فناوری استان  با کاربردهای آن در زندگی روزمره هم آشنا می شوند .

وی، شناسایی و معرفی پژوهشگران، فناوران و نوآوران و کشف استعدادهای برتر در زمینه‌های مختلف علمی و صنعتی، ایجاد انگیزه در مخترعان، مبتکران، نوآوران و فن‌آفرینان داخلی، گسترش تجربه‌های علمی و فنی و ایجاد زمینه تعامل و همکاری علمی بین محققان و فراهم‌سازی فضایی پرشور و رقابتی بین اندیشمندان و دانشمندان این حوزه‌ها را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد.

وی همچنین یادآور شد: تلاش می کنیم تا نمایشگاه امسال با توجه به شعار هفته پژوهش  که "پژوهش اثر بخش، فناوری ارزش آفرین، رونق تولید" نام گذاری شده است مردم بصورت ملموس تاثیر پژوهش و فناوری را در رونق تولید ببینند.

خان احمدی خاطر نشان کرد: این نمایشگاه محل تعامل توسعه دهندگان پژوهش یعنی محققین و تبدیل کنندگان پژوهش به ثروت یعنی فناوران است. همچنین با نمایش دستاوردهای پژوهشی و فناورانه در این نمایشگاه، محققین، اساتید، دانشجویان، دانش آموزان و مدیران صنعتی و مدیران اجرایی برای مشارکت در برنامه های تجاری سازی تحقیقات و ایده پردازی ترغیب می شوند.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه تصریح کرد: در این نمایشگاه سعی شده است تمامی اجزای اکوسیستم نوآوری شامل محیط ‌های دانشگاهی و دانش آموزی، مراکز تحقیقاتی و پژوهشگاه‌ها و نیز واحدهای تحقیق و توسعه و دیگر اجزا این اکوسیستم در کنار هم به عرضه خدمات و دستاوردها بپردازند.

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه به برگزاری برنامه‌های جانبی در این نمایشگاه هم اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه یک غرفه ویژه دانش آموزان خواهیم داشت که در آن بازی‌های فکری، سرگرمی، انیمیشن و ... نمایش داده می‌شود.

وی تاکید کرد: طبق برنامه ریزی‌انجام شده این غرفه هر روز در  چهار نوبت پذیرای حضور دانش آموزان کرمانشاه خواهد بود و در هر نوبت هم ۷۰ دانش آموز می‌توانند از غرفه بازدید داشته باشند

خان احمدی یادآورشد: برپایی کارگاه‌های آموزشی از دیگر برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است که در حوزه‌های مختلف به ارائه آموزش‌هایی درخصوص پژوهش و فناوری می‌پردازد.

وی در ادامه برگزاری دومین رویداد انتخاب پایان نامه های برتر با قابلیت تجاری سازی  در مقطع ارشد و دکتری را از دیگر برنامه های هفته پژوهش و فناوری عنوان کرد و گفت : در این رویداد که با همکاری دانشگاههای استان در حال اجراست جوایزی در مراسم اختتامیه به برگزیدگان اهدا خواهد شد .

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه  در ادامه با بیان اینکه پارک علم و فناوری کرمانشاه به عنوان کارگزار منطقه سه توانمند سازی کسب و کار های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات "رویداد همتا گزینی و کافه سرمایه" همزمان با هفته پژوهش و فناوری ملی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری تهران از ۲۶ تا ۲۹ آذرماه در سالن ۵ برگزار می کند، گفت: در این رویداد پس از ثبت نام استارت آپ ها و واحدهای فناور بررسی لازم توسط کارگزاری انجام و نشست های سرمایه گزاری بین واحدهای منتخب سرمایه پذیر و سرمایه گذاران برگزار خواهد شد.

وی بابیان اینکه به منظور استقبال گسترده تر اقشار مختلف مردم از این نمایشگاه برنامه‌های تبلیغاتی خوبی در نظر گرفته شده، عنوان کرد: در نظر داریم پای عموم مردم و دانش آموزان را به این نمایشگاه باز کنیم، برای همین علاوه بر تبلیغاتی که در رسانه‌ها و فضای مجازی خواهیم داشت، تبلیغاتی را در سطح شهر داریم.

خان احمدی ساعت بازدید از این نمایشگاه را  از ۹ صبح تا ۱۷ عصر اعلام کرد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

منبع خبر

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه

پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه یک پارک علم و فناوری در شهر کرمانشاه می باشد

    نظرات