تجهیزات اتاق عمل با دستگاه ایران‌ساخت استریل می‌شود

تجهیزات اتاق عمل با دستگاه ایران‌ساخت استریل می‌شود

همه ابزار و وسایلی که در روند عمل جراحی و مراقبت از بیمار در بخش عمل جراحی استفاده شده‌اند و به استریل شدن نیاز دارند، به مرکز استریل بیمارستان تحویل داده شده و پس از شست‌وشو، ضدعفونی و استریل شدن در بسته‌های مخصوص به بخش بازگردانده می‌شوند.

اکنون با تلاش متخصصان کشورمان در یک شرکت دانش‌بنیان، دستگاهای استریلیزاسیونی ساخته شده‌اند که تجهیزات پزشکی را بدون نیاز به خارج کردن از اتاق عمل و در داخل اتاق استریل می‌کنند.

محمد گلستانی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان« عصر صنعت آتبین» درباره خصوصیات دستگاه «اتوکلاو فوق سریع» ساخته شده در این شرکت می‌گوید: اتوکلاو فوق سریع  کلاس B با نام تجاری TC ، تنها اتوکلاو فوق سریع دو جداره کلاس B ( دقیقه ۸ با خشک کن c ۱۳۴ ( است که کاملاً هوشمند و در هر ثانیه کلیه پارامترها را چک می‌کند که این امر سبب کنترل دقیق تمام مراحل استریل می‌شود.

وی ادامه داد: این دستگاه دارای ۶ برنامه پیش فرض و قابل افزایش تا ۱۰ برنامه است و حذف زمان پیش‌گرم با توجه به استفاده از فناوری  دبل چمبر در ساخت این دستگاه از ویژگی‌های این تجهیز است.

به گفته مدیرعامل این شرکت، اتوکلاو فوق سریع دارای سیکل‌های ۱۳۴-۱۲۱- پریون، سیکل فوق سریع super Flash ، زمان کامل استریل به همراه پری‌وکیوم و خشک کن ابزار بدون پوشش از دیگر خصوصات این دستگاه است.

گلستانی بیان کرد: قابلیت ارتقا برنامه و بروز رسانی براساس استانداردهای جدید، قابلیت تعریف سیکل اختصاصی جهت برآورده کردن نیاز مرکز درمانی، دارای دو سوپاپ  اطمینان جهت تخلیه فشار، مجهز به  سنسور تعیین میزان آب در مخزن‌ها و دارای ۳ نوع محافظ کنترل قفل درب به صورت مکانیکی, مغناطیسی و الکتریکی جهت بالا بردن ایمنی از دیگر امکانات و امتیاز این «اتوکلاو فوق سریع» است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان«عصر صنعت آتبین» به قیمت این محصول و نمونه مشابه خارجی آن اشاره کرد و گفت: قیمت محصول خارجی ۴ برابر گران‌تر از محصول تولیدی این شرکت و زمان «استریلیزاسیون» آن نیز طولانی‌تر از محصول ایرانی است.

وی گفت: برای ۱۴ نفر به صورت مستقیم و ۶۰ نفر به صورت غیرمستقیم در این شرکت اشتغال‌زایی شده است و محصولات این شرکت به کشورهای عراق، ارمنستان و جمهوری آذربایجان صادر شده است که در مجموع ۲۰۰ هزار دلار ارز عائد کشور کرده است.

این فعال فناور به دیگر محصولات تولیدی این شرکت اشاره کرد و گفت: اتوکلاو بیمارستانی HTC۳۰۰ ، اتوکلاو سریع لابوس و اکسیژن ساز از دیگر محصولاتی هستند که در این شرکت تولید می‌شود.

به گفته مدیرعامل این شرکت، ۲ کشور آلمان و ایتالیا از تولیدکنندگان اصلی این قبیل تجهیزات هستند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/


اخبار مرتبط

* دستاورد‌های علمی و فناوری مایه استحکام نظام و ایران است

* پیشتازی در تحقیقات پیش‌بالینی در مرکزی با محصولات دانش‌بنیان

* اتوکلاوهای مدرن بیمارستانی بومی‌سازی شد

* طراحی و ساخت بومی میکروچیپ آشکار ساز DNA توسط محققان کشور

* تولید پودر نانو برای مصارف صنعتی در کشور


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات