حضور فعال شرکت های فناور  و دانش بنیان پارک علم و فناوری البرز  درهفتمین نمایشگاه

حضور فعال شرکت های فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری البرز درهفتمین نمایشگاه

شرکت های فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری البرز توانستند توانمندی ها و دستاوردهای فناروانه خود در هفتمین نمایشگاه " تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران " در معرض دید بازدید کنندگان قرار دهند .
به گزارش  روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز،  هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران از ۲۶ الی ۲۹ آذرماه در چند گروه کالایی نفت، گاز و پتروشیمی؛ برق، الکترونیک، نرم‌افزار؛ عمران و ساختمان؛ مکانیک، شیمی و متالوژی؛ کشاورزی و محیط‌زیست؛ فیزیک پایه؛ تجهیزات عمومی آزمایشگاهی؛ تجهیزات و ماشین‌آلات در حوزه فناوری های راهبردی؛ مهندسی پزشکی و زیست مواد؛ مواد آزمایشگاهی تجهیزات آموزشیبا فناوری مناسب؛ تجهیزات حوزه تست و آزمون صنعتی ارایه کنندگان خدمات کالیبراسیون برگزار شده است که اکثر شرکت های فناور  و دانش بنیان پارک علم و فناوری توانستند محصولات خود را در معرض دید بازدید کنندگان متخصص قرار دهند .
دکترپیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در افتتاحییه «هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت»، مدل به کار رفته در این نمایشگاه را، روشی بر اساس تعامل برد برد میان بخش خصوصی و نهادهای دولتی خواند و گفت که سعی شده است با اهرم قراردادن بودجه دولتی، توانایی شرکت های دانش بنیان تقویت شود .
به گفته  دکتر صالحی: در سال۱۳۹۷، فروش نمایشگاه بیش از ۱۱۰میلیارد تومان بود که ۳۰ میلیارد تومان از این مبلغ، یارانه‌ای بود که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پرداخت کرد. ۳۷ درصد از حمایت های تخصیص یافته به این رویداد در گستره جغرافیای تهران صورت گرفته و مابقی سهم شهرستان‌ها بوده است .
معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن اشاره به  ویژگی‌های کیفی محصولات ارائه شده در نمایشگاه افزود:  سال اول نمایشگاه در ۵ هزار متر مربع آغاز شد و در دوره ششم و هفتم نمایشگاه توانستیم این متراژ را به ۱۹ هزار متر مربع برسانیم .

رئیس هفتمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت  گفت:با تلاش های صورت گرفته، ابعاد بین‌المللی این نمایشگاه، تقویت شده است و مهمانانی از دیگر کشورها نیز در این رویداد حضور یافته اند. از ۵۲۰ شرکتی که متقاضی حضور در این رویداد بودند، نزدیک به ۶۷ درصد حائز شرایط حضور در نمایشگاه شناخته شدند .

دکترمنصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: این نمایشگاه یادآور تلاش هایی است ضوکه در طول سال انجام گرفته و آثار آن را در این رویداد می بینیم.شاید تاریخچه پژوهش و فناوری در کشور ما طولانی نباشد، اما دستاوردهای آن بزرگ و ارزشمند است .

وزیر علوم در ادامه گفت: شاید نزدیک به دو دهه باشد که به طور جدی به عرصه پژوهش و فناوری ورود کرده ایم، اما دستاوردهای این تلاش که به تدریج برای جامعه عیان می شود، بسیار قابل توجه است. محصولات عرضه شده در این نمایشگاه حاوی این پیام ساده است که:«ما می توانیم ».
دکتر سورنا ستاری در این نمایشگاه از حرکت بزرگ شکل گرفته در راستای تغییر اقتصاد نفتی سخن گفت و بیان کرد: زیست بوم نوآوری و فناوری در کشور شکل گرفته است و بازیگران متفاوتی در آن نقش آفرینی می کنند. بیش از ۶ هزار استارتاپ، بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان اکنون بخشی از این نقش آفرینان هستند .

شایان ذکر است شرکت های دانش بنیان و فناور پارک علم و فناوری البرز به شرح ذیل در این رویداد حضور فعال داشتند .
  • شرکت تجهیزات الکترونیک اکسون فعال در زمینه  طراحی و ساخت تجهیزات و قطعات آزمایشگاهی- پزشکی/ سالن ۴۱
  • شرکت ژال تجهیز فعال در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات و قطعات آزمایشگاهی – پزشکی/ سالن خلیج فارس
  • شرکت درسابه ساز فعال فعال در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی داروسازی،‌ نفت ،‌گاز و پتروشیمی ،‌ پزشکی و زیستی / سالن خلیج فارس(تولید اتاق تمیز پرتابل، پایلوت رآکتورهای پرتابل و ...)،
  • شرکت نورصنعت فردوس فعال در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی کشاورزی،‌ عمران و زیستی/ سالن خلیج فارس
  • شرکت آواژن پویش فعال در زمینه پویش علوم پزشکی فاکتور رشد EGF ، طراحی فرایند کیتهای استخراج DNA ، پلاسمید و استخراج از ژل/ سالن خلیج فارس
در هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت که هم‌زمان با بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار برگزار می شود، بیش از ۹ هزار محصول دانش بنیان عرضه شده است .
این نمایشگاه که از ۲۶ آذر  آغاز شده تا ۲۹ آذر ۱۳۹۸ به روی علاقه‌مندان باز خواهد بود. در ادامه مراسم افتتاحیه این نمایشگاه از پژوهشگران و فناوران برگزیده تجلیل به عمل آمد .

  • افتتاحییه «هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت»،
  • افتتاحییه «هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت»،
  • افتتاحییه «هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت»،
  • -	شرکت تجهیزات الکترونیک اکسون فعال در زمینه  طراحی و ساخت تجهیزات و قطعات آزمایشگاهی- پزشکی/ سالن ۴۱
  • -	شرکت تجهیزات الکترونیک اکسون فعال در زمینه  طراحی و ساخت تجهیزات و قطعات آزمایشگاهی- پزشکی/ سالن ۴۱
  • -	شرکت ژال تجهیز فعال در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات و قطعات آزمایشگاهی – پزشکی/ سالن خلیج فارس
  • -	شرکت ژال تجهیز فعال در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات و قطعات آزمایشگاهی – پزشکی/ سالن خلیج فارس
  • -	شرکت نورصنعت فردوس فعال در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی کشاورزی،‌ عمران و زیستی/ سالن خلیج فارس
  • -	شرکت درسابه ساز فعال فعال در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی داروسازی/ سالن خلیج فارس
  • -	شرکت درسابه ساز فعال فعال در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی داروسازی/ سالن خلیج فارس
  •  شرکت آواژن پویش فعال در زمینه پویش علوم پزشکی سالن ۴۱
لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری البرز

منبع خبر

پارک علم و فناوری البرز

پارک علم و فناوری البرز

زمینه فعالیت جامع

    نظرات