۳۵ هزار متخصص نانوفناوری تربیت شدند

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره توسعه حوزه نانو در کشور گفت: زمانی که این فناوری برای نخستین بار در کشور مطرح شد، تنها ده مقاله علمی توسط محققان ایرانی به چاپ رسیده بود و تعداد اندکی از محققان درباره این فناوری می‌دانستند. اما با توسعه فناوری‌نانو در حال حاضر ۳۵ هزار متخصص در گرایش‌های مختلف فناوری‌نانو درمقاطع کارشناسی ارشد به بالا در دانشگاه های کشورتربیت شده‌اند و امروز بیش از ده هزار مقاله نانوی توسط محققان ایرانی در سال منتشر می‌شود .

سرکار ضمن تاکید بر جایگاه بالای ایران در جهان از منظر تعداد مقالات ISI افزود: امروز ایران از نظر تعداد مقالات در رتبه چهارم جهان قرار دارد. هر چند مقالات ISI به تنهایی نشان دهنده قدرت یک کشور نیست اما این شاخص یک محصول جانبی  در مسیر توسعه است که بنیه علمی کشور را در حوزه نانو نشان می‌دهد.

وی از ۲۲۰ شرکت‌ نانویی که بیش از ۶۰۰ محصول را تولید و به بازار عرضه می‌کنند به عنوان یک نقطه قوت در حوزه فناوری‌نانو یاد کرد و گفت: سال گذشته ارزش فعالیت‌های شرکت‌های نانویی ۲۶۰۰ میلیارد تومان بود که امیدواریم امسال به مرز ۵۰۰۰ میلیارد تومان برسیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌نانو معاونت علمی و فناوی رسوخ فناوری‌نانو در صنایع مختلف را یکی از اهداف ستاد نانو عنوان کرد و بر استفاده از این فناوری توسط شرکت‌ها و صنایع داخلی تاکید کرد.

سرکار همچنین صنعت نفت را یکی از مهم‌ترین صنایع داخلی برشمرد که با استفاده از فناوری‌نانو می‌تواند جهش بزرگی در اقتصاد ایران ایجاد کند .

پایان پیام/۲۵


اخبار مرتبط:

*صادرات محصولات نانو” ایران ساخت “افزایش می‌یابد

* صادرات محصولات نانوی ایران به ۴۵ کشور

* سهم ۲۵ درصدی فناوری نانو از تولیدات علمی کشور

*دبیر ستاد فناوری نانو: چاره‌ای جز ورود به "اقتصاد های‌تک" نداریم


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات