تاب‌آوری ملی به توسعه پایدار می‌انجامد

تاب‌آوری ملی به توسعه پایدار می‌انجامد

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صبح امروز سیزدهمین کنفرانس ملی و نهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت فناوری و نوآوری در دانشگاه شهید بهشتی با حضور منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری و میهمانانی از دیگر کشورها کار خود را آغاز کرد.

منطقی در این رویداد فناورانه با بیان دلایل انتخاب موضوع نقش مدیریت فناوری و نوآوری در ارتقای تاب‌آوری ملی و توسعه پایدار برای کنفرانس امسال، گفت: ایران با چالش‌های مختلفی مانند حوادث غیرمترقبه، چالش‌های ساخته دست بشر و چالش‌های مرتبط با توسعه فناوری‌های نوظهور مواجه است و باید راه درست مدیریت این چالش‌ها را پیدا کند.

وی بررسی ملاحظات حال و آینده برای توسعه تاب‌آور کشور، کلان روندهای فناوری و توسعه پایدار و توسعه پایدار و چالش‌های انقلاب صنعتی چهارم را از جمله محورهای برگزاری این کنفرانس بیان کرد.

به گفته منطقی، از دیگر محورهای این کنفرانس می‌توان به نقش اکوسیستم استارتاپی در توسعه پایدار، اهمیت تنوع (فرهنگی، اجتماعی، فنی و … ) در نوآوری و توسعه تاب‌آور، نقش بخش دولتی، نیمه دولتی و خصوصی کشور در توسعه توان ملی نوآوری و صنایع خلاق و نوآوری اجتماعی اشاره کرد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: در این کنفرانس به دنبال افزایش همکاری‌های فناورانه بین‌المللی در فضای تحریم و توسعه نقش استانداردها در توسعه و بلوغ مدیریت نوآوری در سطح بنگاه‌ها هستیم.

منطقی در ادامه بیان کرد: در کنفرانس امسال تلاش می‌کنیم موضوعاتی مانند مدیریت راهبردی فناوری، مدیریت مالکیت فکری، مدیریت پژوهش و توسعه، مدیریت نوآوری و توسعه محصولات جدید، مدیریت دانش در خدمت توسعه فناوری، نوآوری باز و شبکه‌های نوآوری و تجاری‌سازی دانش و فناوری را هم مورد بررسی قرار دهیم.

رییس سیزدهمین کنفرانس ملی و نهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت فناوری و نوآوری با بیان این‌که در کنفرانس امسال ۱۱ پنل تخصصی، ۳ پنل ارائه مقاله و ۷ کارگاه آموزشی برگزار می‌شود، گفت: با هماهنگی‌های انجام شده ۵ میهمان خارجی هم برای ارائه مقاله، برگزاری پنل تخصصی و ارائه مقاله به این کنفرانس آمده‌اند.

وی به روند رشد ۱۷ درصدی ارائه مقالات در این کنفرانس اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۶ مقاله به صورت شفاهی در این کنفرانس ارائه شد که امسال این روند با رشد خوبی که داشت به ۱۰ مقاله رسید.

سیزدهمین کنفرانس ملی و نهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت فناوری و نوآوری ۲۷ تا ۲۸ آذر ۹۸ توسط انجمن مدیریت فناوری و نوآوری ایران و با حمایت ستادهای فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

پایان پیام/۲۳


اخبار مرتبط:

* سیزدهمین کنفرانس ملی و نهمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری و نوآوری

* مدیریت تکنولوژی و ایران آینده

* منطقی: فعالیت‌ها و اتفاقات علمی در مدیریت فناوری و نوآوری رونمایی می‌شود


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات