استارتاپ‌ها زمینه‌ساز جذب نخبگان در کشور شده‌اند

استارتاپ‌ها زمینه‌ساز جذب نخبگان در کشور شده‌اند

رونق اقتصاد بدون نفت

رئیس جمهور با بیان اینکه از اردیبهشت تا آبان ماه سال جاری نرخ تورم ماهانه نسبت به قبل روند کاهشی داشته است، گفت: پیش بینی ما این است که امسال رشد اقتصادی کشور منفی نبوده و مثبت خواهد شد و در رشد اقتصادی بدون نفت حرکت مثبتی شروع شده و در بسیاری از زمینه ها توانستیم به خوداتکایی برسیم.

دکتر روحانی از تولید قطعات مورد نیاز خودروهای ساخته شده در کشور به عنوان یکی از زمینه های خودکفایی اشاره کرد و افزود: امروز برخی از قطعات خودروهای تولید داخل که زمانی از خارج وارد می شدند، توسط قطعه سازان داخلی ساخته می شوند.

رئیس جمهور افزود: در بخش تاسیسات نفت و گاز و ساخت توربین ها و کمپرسورها دچار مشکل بودیم اما امروز خودمان می سازیم و تحریم و فشار دشمنان برغم ایجادمشکل در زندگی مردم باعث شد در برخی زمینه ها به سمت خودکفایی حرکت کنیم.

رئیس جمهور در پاسخ به اظهارات نمایندگان اساتید دانشگاهی و دانشجویان مقیم مالزی، گفت: ایران در چند سال گذشته پیشرفت های خوبی در زمینه های مختلف نانو تکنولوژی، هوا و فضا و بیوتکنولوژی داشته و پروژه های مشترک تحقیقاتی دانشگاه های ایران با خارج افزایش زیادی داشته است.

ایجاد فضای مناسب برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور

دکتر روحانی افزود: فضای امروز کشور برای فعالیت شرکت های دانش بنیان و کارخانه های نوآوری بسیار مناسب است . در حوزه فناوری اطلاعات و آی تی شاهد پیشرفت های بسیار خوبی هستیم و آمار و ارقام بیانگر این است که هر دو روز ۳ ایرانی متخصص و تحصیلکرده در خارج از کشور برای کار و فعالیت وارد کشور می شود.

رئیس جمهور با بیان این‌که محیط امروز ایران برای جذب علم و فناوری بسیار مناسب است، افزود: امروز در ایران جذب نخبگان و محققین فقط در دانشگاه ها نیست و جذب در استارتاپ ها انجام می شود و اساتید ونخبگان و دانشجویان موفق جذب این فضا شده اند و فاصله بین دانشگاه و تولید، دانشگاه و فناوری و دانشگاه و صنعت و بازار کمتر شده است.

گزارش از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری

پایان پیام/

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات