رونمایی از "صندوق توسعه پژوهش و فناوری غیردولتی خوزستان"

رونمایی از "صندوق توسعه پژوهش و فناوری غیردولتی خوزستان"

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان از رونمایی از "صندوق توسعه پژوهش و فناوری غیردولتی استان خوزستان" خبر داد و گفت: عمده‌ترین هدف از راه‌اندازی این صندوق، کمک به فناوران استان و ارائه تسهیلات حمایتی است.

ایرج کاظمی‌نژاد در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و هفتمین فن بازار خوزستان با حضور در غرفه جهاددانشگاهی خوزستان، اظهار کرد: یکم دی‌ماه همزمان با افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و هفتمین فن بازار استان از "صندوق توسعه پژوهش و فناوری غیردولتی استان خوزستان" با حضور استاندار خوزستان رونمایی شد. عمده‌ترین هدف از راه‌اندازی این صندوق، کمک به فناوران استان و ارائه تسهیلات حمایتی است. با توجه به اینکه نسل جوان به دنبال حمایت تسهیلاتی آسان و بدون روال‌های رسمی بانکی است، می‌توانند از این صندوق استفاده کنند.

وی افزود: خوشبختانه فارغ از تمام مشکلات اقتصادی، حمایت‌های خوبی در سطح کشور از این صندوق‌ها شده است و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از این صندوق به خوبی حمایت کرده است. در سطح استانی نیز حمایت‌های خوبی صورت گرفته است. با راه‌اندازی این صندوق به دنبال برداشتن گام مثبت در ارائه تسهیلات مالی به شرکت‌های فناور هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان با بیان اینکه تقویت این صندوق به نفع شرکت‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان است و منجر به رشد و شکوفایی این شرکت‌ها می‌شود، گفت: این صندوق سه سرمایه‌گذار دارد که شامل، دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه علوم پزشکی اهواز و پارک علم و فناوری استان است که مجموعا ۴۹ درصد سهم دارند و ۵۱ درصد دیگر از سهم این صندوق، مربوط به بخش خصوصی است.

کاظمی‌نژاد ادامه داد: وقتی نام پژوهش می‌آید همه نگاه‌ها به سمت دانشگاه منعطف می‌شود. دانشگاه تنها به مرز فیزیکی که دارد محدود نیست و زمانی می‌تواند موثر باشد که رشد کند. تاسیس پارک علم و فناوری در این راستا است که برای فارغ‌التحصیلان دارای ایده به عنوان یک چتر حمایتی فعالیت کند، هسته‌های فناور را تشکیل بدهند و پس از آن به شرکت‌های رشد تبدیل شوند و محصول خود را به بازار عرضه کنند.

وی افزود: اتفاقی که امسال برای اولین بار در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری صورت گرفته، راه‌اندازی "نمایشگاه معکوس" است. به صورت معمول در نمایشگاه‌ها، دستاوردها و محصولات عرضه می‌شوند اما بسیاری از فناوران  با توجه به اینکه اساس کار آن‌ها علمی است، نمی‌توانند فعالیت خود را ارائه دهند؛ بنابراین با راه‌اندازی نمایشگاه معکوس، این فناوران می‌توانند در زمان کوتاهی، فناوری خود را با حضور کارشناسان صنعت، ارائه دهند. در نتیجه، نیازهای صنعت با حضور فناوران مطرح می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان ادامه داد: با این کار می‌توان فضای فناوری را در استان رونق داد و به نوعی شرکت‌های فناور ظرفیت خود را نشان می‌دهند و صنعت نیز نیازهای خود را مطرح می‌کند. تا زمانی‌که فناوران  و اهالی صنعت نتوانند با هم آشنا شوند، مشکلات شناسایی نخواهد شد. اگر به این بخش از نمایشگاه (نمایشگاه معکوس) رونق داده شود، در خارج از نمایشگاه نیز می‌تواند فعالیت خود را ادامه دهد و استقبال خوبی هم از این بخش از نمایشگاه شده است.

منبع: ایسنا




لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خوزستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری خوزستان

پارک علم و فناوری خوزستان

پارک علم و فناوری خوزستان یک پارک علم و فناوری در شهر اهواز می باشد

    نظرات