در بیستمین نمایشگاه ملی پژوهش و فناوری ۱۹ قرارداد فروش محصولات فناورانه چهارمحال و بختیاری بسته شد

در بیستمین نمایشگاه ملی پژوهش و فناوری ۱۹ قرارداد فروش محصولات فناورانه چهارمحال و بختیاری بسته شد

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: در بیستمین نمایشگاه ملی پژوهش، فناوری و فن بازار ۱۹ قرارداد فروش محصولات شرکت‌های پارک علم و فناوری استان به امضاء رسید.

اسماعیل پیرعلی افزود: این قراردادها به مبلغ ۳۹۰ میلیارد ریال و در راستای حمایت از تجاری‌سازی و فروش دستاوردهای پژوهشی و فناورانه مراکز دانشگاهی و فناوری استان انجام گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این قرادادها در محل غرفه وزارت علوم، تحقیقات و  فناوری و با حضور نمایندگان وزارتخانه و پارک علم و فناوری بین صاحبان فناوری به عنوان فروشنده و خریداران فناوری منعقد شده است، تصریح کرد: در این قراردادها محصولات فناورانه ۸ شرکت از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری به فروش می‌رسد.

پیرعلی افزود: این محصولات شامل حوزه‌های طراحی، ساخت و راه‌اندازی خط تولید خوراک دام، طیور و آبزیان، سامانه قرائت و صدور قبض آب، طراحی و ساخت زیپ‌لاین، شبیه‌سازی آزمایشگاهی، تجهیزات خط تولید صنعتی و تجهیزات برق قدرت و اینورتر متصل به شبکه است.

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: همچنین بنا بر اعلام وزارت علوم تحقیقات و فناوری مقرر شده است جمعا ۲۰ میلیارد ریال یارانه حمایتی بلاعوض به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان که توانسته‌اند در این نمایشگاه محصولات خود را به فروش برسانند اختصاص یابد.

گفتنی است بیش از ۱۳۸ شرکت فناور در پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری فعالیت دارند. طی سالهای اخیر بیش از ۲۶۰ دانش فنی در این استان تولید،  بیش از ۱۰۰ دانش فنی تجاری‌سازی و ۱۰۰ اختراع ثبت شده است.

بیستمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار از روز سه‌شنبه ۲۶ آذر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برپا شده است و روز جمعه به کار خود پایان داد.

در این نمایشگاه بیش از ۳۵۰ مرکز تحقیقاتی و علمی پارک علم و فناوری و شرکت های دانش‌بنیان وابسته به این حوزه آخرین یافته‌های خود را ارائه کرده‌اند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری

منبع خبر

پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری

پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری

پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری یک پارک علم و فناوری در شهر شهرکرد می باشد

    نظرات