زیستی استاندارد

زیستی استاندارد

بررسی و ارزیابی محصولات زیستی یکی از مهم‌ترین ماموریت‌هایی است که در ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تعریف شده است. ماموریتی که می‌تواند به ارتقای کیفیت تولیدات زیستی کمک کند.

کارگروه سلامت ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک کارگروه فرابخشی است که با تمام کارگروه‌های دیگر در تمام حوزه‌های مرتبط با فعالیت ستاد توسعه زیست‌فناوری همکاری دارد.

مهم‌ترین پروژه‌هایی که در این کاگروه پیگیری می‌شود، تسریع ورود کالاهای زیستی به بازار و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیانی است که قصد دارند به حوزه تولید محصولات زیستی ورود کنند.

ما به دنبال تعریف نمادی ملی و حتی بین‌المللی برای محصولات زیستی تولید شده در کشور هستیم تا با این کار بتوانیم کالاهای با کیفیت را به جامعه معرفی کنیم و به نوعی یک حمایت معنوی از آن‌ها داشته باشیم.

در بخش غذا هم به دنبال این هستیم که از مزرعه تا سفره کالاهای ما بر اساس مسیر استاندارد و مبتنی بر فناوری‌های آی‌تی تولید شود. این کار به ما کمک می‌کند که بتوانیم ورود آنها به بازار را نظارت و ارزیابی کنیم.

از دیگر فعالیت‌های ما در کارگروه، استانداردسازی مصرف دارو در کشور است. این‌که بتوانیم میزان مصرف دارو در کشور را به استانداردهای جهانی نزدیک کنیم. همه این اقدامات در هم‌کاری و هم‌افزایی با دیگر کارگروه‌های ستاد توسعه زیست‌فناوری و نهادها و دستگاه‌های مرتبط انجام خواهد شد.

* دبیر کارگروه سلامت ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری


پایان پیام/۲۳

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات