برگزاری جشنواره فیلم کوتاه نوآوری و فناوری/ تمدید تا هفتم دی ماه

برگزاری جشنواره فیلم کوتاه نوآوری و فناوری/ تمدید تا هفتم دی ماه


به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان قم، اولین جشنواره فیلم کوتاه نوآوری و فناوری استان قم برگزار می شود

دکتر سید حسین اخوان علوی ا در جمع خبرنگاران در پارک علم و فناوری استان قم گفت: امروزدر یک جنگ نابرابر اقتصادی و فناوری به سر می‎بریم و اگر قرار است در این جنگ پیروز شویم باید در ابعاد مختلف، مجهز باشیم.

وی افزود: باید با استفاده از فناوری به مقابله با دشمن بپردازیم؛ در برخی مواقع نیز باید حالت تهاجمی به خود بگیریم و این مساله باید فناوری را به قدرتی در اختیار فکر و اندیشه ناب اسلامی و انقلابی و منافع کشور مبدل  کند.

وی تصریح کرد: فلسفه وجودی جشنواره امسال در سال رونق تولید، عمل به مبانی مطروحه از سوی مقام معظم رهبری و توجه به اسناد بالادستی که بعضا از سوی ایشان در حوزه علم و فناوری و سند جمع علم و فناوری و اقتصاد مقاومتی و… مورد تاکید قرار گرفته است، می باشد.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با بیان این مطلب که قطار و خط پیشرفت کشور به حرکت در آمده، گفت: سرمایه اولیه ما در این مسیر، مغزافزارها هستند. اگر قرار باشد که پایه اولی قدرت را فناوری تشکیل دهد باید زیست بومی که فناوری در آن شکل می گیرد تقویت شود.

وی با ذکر ۱۱ هدف از برگزاری این جشنواره افزود: تقویت فیلم سازی در حوزه فن آوری، حمایت مادی و معنوی از هنرمندان عرصه فناوری، ارتقای آموزش، تحلیل، تبیین و روش های ساخت انواع فیلم های مستند و غیر مستند برای معرفی و شناسایی نخبگان و صاحبان ایده های جدید، کمک به فرایند تجاری سازی ایده و محصولات دانش بنیان، از جمله اهداف این جشنواره است.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم گفت: تشویق فیلم سازان جوان به فیلم‌سازی در این عرصه، آشنایی با شرکت‎های دانش بنیان با این بخش، فراهم نمودن بستر مناسب برای فیلم سازان در این عرصه، ارتقای سطح بینش شرکت های دانش بنیان از خدمات سایر شرکت ها از جمله اهداف این جشنواره است.

اخوان علوی گفت: با تصمیمی که اتخاذ شده است، یک هفته مهلت برای شرکت علاقه مندان تعیین شده است؛ یعنی علاقه مندان تا تاریخ ۷ دی ماه وقت دارند که آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند.

در ادامه نشست، محمدکاظم رضوانی مسئول امور سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در سخنانی با اشاره به فعالیت موفق موسسه رسانه ای و سینمایی در بدنه پارک علم و فناوری استان قم به عنوان یکی از نادرترین موسسات فناوری در سطح کشور گفت: خوشبختانه رسانه سینما در خاکریزهای مختلف برای دفاع از کشور و انقلاب حضور دارد.

رضوانی اظهارکرد: برای اولین بار در استان قم این جشنواره شکل گرفته است و با توجه به نحوه مشارکت و تعداد آثار، شرایط بسایر خوبی دارد؛ تیم تخصصی هیئت داوان نیز پس از اتمام مهلت ارسال آثار به داوری خواهند پرداخت و در نهایت فیلم های برگزیده به اکران عمومی خواهند رسید.

وی گفت: قرار است که کاروان های اکران عمومی در سطح کشور و در پارک های علم و فناوری استان ها به راه بیافتد تا زمینه ملی شدن این جشنواره در سطح کشور فراهم شود. بخش مستند با توجه به اینکه با واقعیت ارتباط دارد فیلمهایی اثربخش در ارایه توانمندی های جوانان کشور در عرصه‌های مختلف به خصوص فناوری به نمایش می گذارد.

رضوانی بیان کرد: بخش تبلیغات و رپرتاژ آگهی، کلیپ‎های تبلیغاتی، بخش انیمنشن موشن گرافیک، بخش های جنبی آماتور و حرفه ای و بخش موبایلی و بخش ویژه شامل شهدای فناوری و وقف و بخش ویژه از جمله بخش‎های این جشنواره است.


لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری قم

منبع خبر

پارک علم و فناوری قم

پارک علم و فناوری قم

پارک علم و فناوری قم یک پارک علم و فناوری در شهر قم می باشد

    نظرات