رییس پارک علم و فناوری خوزستان: اثرگذاری دانشگاه ها در جامعه باید لمس شود

رییس پارک علم و فناوری خوزستان: اثرگذاری دانشگاه ها در جامعه باید لمس شود

رییس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: اثرگذاری دانشگاه ها در جامعه و به خصوص در بخش صنعت باید لمس شود و آن زمان است که جامعه و دولتمردان قدر ارزش‌های دانشگاه را می‌دانند.

به گزارش ایرنا ایرج کاظمی نژاد شامگاه دوشنبه در بیست و سومین جشنواره ایتاپ با محوریت نفت با اشاره به برپایی نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری در استان، اظهار داشت: امید است بتوانیم با فرهنگ سازی بیشتر نگاهها را به سمت پژوهش و فناوری هدایت کنیم چرا که هر پیشرفتی در کشور باید از این کانال عبور کند.

وی افزود: اکنون دولتمردان به این نتیجه رسیده اند که باید به دانش و خلاقیتها افراد با استعداد جامعه توجه بیشتری داشته باشند چرا که این خلاقیت ها به رشد و شکوفایی در صنعت کمک شایانی می کند.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان ادامه داد: برگزاری جشنواره های ایتاپ( ایده تا پدیده) می تواند در زمینه شناسایی استعدادهای برتر و سوق دادن آن ها به سمت صنعت و پارک علم و فناوری موثر باشد.

وی بیان کرد: انعقاد قرارداد ۲ مگاپروژه بین دانشگاه شهید چمران و صنعت نفت باعث شد محوریت این جشنواره نیز در زمینه همین صنعت باشد تا جوانان خلاق در این حوزه شناسایی و بیشتر مورد حمایت قرار گیرند.

کاظمی نژاد تصریح کرد: در جشنواره ایتاپ شاید تنها از سه نفر برتر تقدیر شود اما هدف اصلی شناسایی استعدادها و ایده های جوانان کشور است تا بتوانیم این افراد را به سمت هسته های فناور سوق داده و حمایت بیشتری از آن ها داشته باشیم.

وی اظهار داشت: دانشگاه را هیچگاه محدود به یک چهار دیواری نمی دانیم بلکه زمانی یک دانشگاه می تواند رشد کند که اثرگذاری خود را در جامعه نشان دهد؛ فارغ التحصیلان دانشگاه باید رصد شده و مورد حمایت قرار گیرند تا جایگاه واقعی خود را در جامعه پیدا کنند.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: زنجیره هدایت و حمایت دانشگاهیان برای تبدیل علم آن ها به فناوری باید تکمیل شود؛ پارک علم و فناوری در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد و همواره در حامی استعدادهای برتر است.

گفتنی است؛ به این جشنواره ۳۶ ایده ارسال شده بود که ۲۵ ایده مورد پذیرش قرار گرفت و در نهایت از ۳ ایده برتر تقدیر شد.




لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خوزستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری خوزستان

پارک علم و فناوری خوزستان

پارک علم و فناوری خوزستان یک پارک علم و فناوری در شهر اهواز می باشد

    نظرات