کسب‌وکار کویرنشینان رونق گرفت

کسب‌وکار کویرنشینان رونق گرفت

ادریس حسن پور مدیر شرکت خلاق گردشگری کویر ادیتال در این‌‌باره اظهار کرد: کویر لوت واقعاً سحر انگیز است و با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از این کویر در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد، با خود فکر کردیم که چرا از این ظرفیت طبیعی بهره‌مند نشویم. با توجه به اینکه تا کنون به آن صورت برای مواردی مانند آفرود سواری از این قسمت از کویر لوت استفاده‌ای نشده بود، طبیعتاً کار، چندان راحت نبود.

مدیر این شرکت خلاق در ادامه با اشاره به چالش‌های توسعه کار، افزود: در ابتدا این شرکت گردشگری را به عنوان شرکت خلاق، هویت بخشی کردیم و برای استقرار در مرکز نوآوری صنایع خلاق پارک علم و فناوری استان سیستان و بلوچستان نیز درخواست دادیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه این قبیل مشاغل اشتغال‌زایی بسیار خوبی برای استان به همراه دارد. بیش از ۱۵ نفر از جوانان محلی را برای اموری مانند جمع آوری هیزم، تهیه غذا، حراست و نگهبانی،..... استخدام کردیم.

به گفته این فعال کار آفرین، علاوه بر این یک تیم ۱۵ نفره نیز به صورت ثابت مسائلی مانند تور لیدری و نظایر این را عهده‌دار هستند.

گردشگران معمولاً از روستاهای اطراف، محصولاتی مانند صنایع دستی خریداری می‌کنند که کمک خوبی برای اقتصادهای کوچک محلی است. وی با بیان این مطلب گفت : در روزهای اول، تورهای کویر گردی را با ۵۰ نفر شروع کردیم، اما به دلیل استقبال صورت گرفته، اکنون ظرفیت پاسخگویی به همه تقاضاها را نداریم، به وسیله تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، توانسته‌ایم جاذبه‌های گردشگری استان را به علاقه مندانی از سراسر جهان معرفی کنیم.

مدیر شرکت خلاق گردشگری کویر ادیتال گفت: همین مسئله باعث شد تا کویر نوردان و آفرود سوارانی از کشورهای مختلف مانند: روسیه، اوکراین، چین، مالزی، فرانسه، بلژیک، اسپانیا،....کویر زیبای لوت را برای گردشگری انتخاب کنند و با حضور در استان، برای ده‌ها نفر شغل و درآمد ایجاد کنند.

گزارش از: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۳۳


اخبار مرتبط:

اقتصادی که بر پایه صنایع خلاق شکوفا شده و رشد می‌کند

سامانه ملی تامین مالی خطرپذیر معاونت علمی و فناوری کشور فعال می‌شود

کشور در مسیر آموختن فرهنگ زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری است

بهره‌مندی تمامی بخش‌های آذربایجان غربی از خدمات پارک علم و فناوری


لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات