صادراتی موفق با تحلیل رقبا

صادراتی موفق با تحلیل رقبا

تحقیقات بازار یکی از اصلی‌ترین نیازهای شرکت‌ها پیش از ورود محصول خود به بازار هدف است. تحقیقات بازار، به فرآیند جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل هدفمند از اطلاعات در خصوص بازار هدف، رقابت و نیازهای مشتری اطلاق می‌شود.

ورود به بازار هدف نیازمند شناخت صحیح از آن بازار، تعیین مخاطبان محصول و تحلیل رفتار مصرف‌کننده، شناخت رقبا، تخمین صحیح از میزان کشش و سهم قابل کسب از بازار هدف و سایر پارامترهای تاثیرگذار است. بر همین اساس انجام تحقیقات بازار و تهیه گزارشات مربوطه یکی از اقدامات مهم برای شرکت‌های تولیدکننده محصول است.

ورود به هریک از بازارهای صادراتی و بین‌المللی نیازمند دسترسی و تحلیل اطلاعات به‌روز و مدون از بازارهای هدف است. تدوین استراتژی ورود به بازار، قیمت‌گذاری محصول، تحلیل رقبا، بخش‌بندی رقبا، ارزیابی الگوی مصرف‌کنندگان و همچنین سیستم‌های فروش در بازار هدف برای هریک از محصولات دانش‌بنیان برای صادرات موفق است.

تهیه گزارشات تحقیقات بازار بین‌المللی یکی از بهترین ابزارهای دستیابی به این اطلاعات و همچنین تدوین برنامه صادراتی کارا است. به همین منظور و با هدف ورود محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان به بازارهای صادراتی جدید، بخشی از هزینه‌های تهیه این گزاراشات از طریق کارگزاران خبره این حوزه، به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت می‌شود .

دریافت خدمات بازاریابی بسته به نیاز و هدف از فعالیت بازاریابی می‌تواند شامل اجاره قفسه از فروشگاه‌های زنجیره‌ای معتبر و عرضه محصول برای ارزیابی میزان استقبال، جذب و عقد قرارداد با ویزیتور محلی در کشور هدف و عقد قرارداد با شرکت محلی بازاریابی شود.

حمایت کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از هزینه‌های اخذ خدمات پرداخت ۷۰ % هزینه‌های فعالیت‌های بازاریابی تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض است.

* رییس کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری


پایان پیام/۲۳

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات