لزوم ایجاد صندوق پژوهش و فناوری در آذربایجان غربی

لزوم ایجاد صندوق پژوهش و فناوری در آذربایجان غربی

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی خبر داد: به همت پارک علم و فناوری صندوق پژوهش و فناوری در استان تشکیل می شود.


به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری آذربایجان غربی ، دکتر علی محمد نیکبخت با بیان اینکه یکی از حلقه مفقودی زیست بوم فناوری در استان ما صندوق پژوهش و فناوری است اظهار کرد: زیرساخت های راه اندازی این صندوق در استان فراهم است و امیدواریم این ظرفیت در استان ما  ایجاد شود.
وی ادامه داد: صندوق پژوهش و فناوری می تواند بخشی از شرکت های فعال در حوزه دانش بنیان را نجات دهد و از لحاظ ضمانت نامه و تسهیلات کمک حال آنان باشد اما متاسفانه  جزو آخرین استان هایی هستیم که این صندوق   در آن تشکیل می شود.
دکتر نیکبخت با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری یکی از المان های بسیار مهم برای مسایل کسب و کارهای دانش بنیان است، توضیح داد: پارک علم و فناوری به دنبال راه اندازی این صندوق است ولی صندوق متعلق به پارک نیست و یک صندوق مالی استانی  برای حمایت از کسب و کارهای استارت آپی و دانش بنیان است.
وی با ابراز اینکه  دانشگاه ها علاقه مند هستند در این صندوق حضور داشته باشند، گفت: در بخش خصوصی هم  باید سرمایه گذارانی که دغدغه این استان را در بحث بیکاری، اقتصاد دانش بنیان، اشتغال زایی  دارند،  ورود پیدا کنند.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی افزود: ما  نیز مذاکراتی کرده ایم  که مسایل مالی و نقدینگی اول صندوق حل شده است و با توافقات اولیه به سمت اخذ مجوز صندوق پیش می رویم.
مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران دکتر محمد مهدی فریدوند درباره نقش و جایگاه های صندوق پژوهش و فناوری نیز اظهار کرد: ارائه انواع خدمات مالی به شرکت ها متناسب با نیازهای متقاضیان و طراحی مدل های جدید، اعتباردهی به دانش فنی شرکت ها با هدف تسهیل گری در دریافت تضامین، تسهیل گری و کوتاه کردن فرآیند ارائه خدمات، ریسک پذیری، ایجاد تعاملات سازنده با نهادهای دولتی وسازمان ها، استفاده از منابع کارگزاری، استفاده از منابع مشترک بخشی از نقش های صندوق های پژوهش و فناوری در توسعه اکوسیستم فناورانه ی باشد.
وی درباره خدمات صندوق پژوهش و فناوری، توضیح داد: خدمات اصلی این صندوق شامل صدور انواع ضمانت نامه برای شرکت های دانش بنیان، پرداخت انواع تسهیلات با نرخ های ترجیحی(قرض الحسنه، جعاله، لیزینگ، خرید دین )، ارزیابی و ارزشگذاری طرح های دانش بنیان، مشارکت در طرح ها و استارتاپ ها (مشارکت مدنی و حقوقی)، کارگزاری دستگاه های اجرایی(مالی، ارزیابی و نظارت و...) می باشد.
دکتر فریدوند درباره لزوم و اهمیت تاسیس صندوق های پژوهش و فناوری در استان، اظهار کرد: محدودیت منابع در سطح استان و توزیع نابرابر منابع مالی در سطح کشور، سهولت دسترسی شرکت های دانش بنیان استان ها به منابع مالی (صندوق نوآوری و سایر صندوق های پژوهش وفناوری...)، ایجاد شبکه ارتباطی بین مراکز علمی و پژوهشی و صنعتی در سطح استان، تزریق مستقیم منابع نهادهای حمایتی از قیبل پارک علم و فناوری، معاونت علمی و فناوری، صندوق نوآوری و شکوفایی از جمله موارد لزوم تاسیس این صندوق در آذربایجان غربی می باشد.

​​​​​​

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

منبع خبر

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

پارک علم و فناوری آذربایجان غربی یک پارک علم و فناوری در شهر ارومیه می باشد

    نظرات