جلسه آشنایی با تجارب گروه آموزشی میلان

جلسه آشنایی با تجارب گروه آموزشی میلان

جلسه آشنایی با تجارب گروه آموزشی میلان روز شنبه ۱۴ دی ۹۸ در سالن کنفرانس پارک علم و فناوری یزد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، ضحی شریفی، یکی از پایه‌گذاران گروه آموزشی میلان در این جلسه ضمن ارائه توضیحاتی در زمینه نحوه شکل‌گیری این گروه، گفت: گروه آموزشی میلان با حضور چهار نفر که علاقه مند به آموزش و تغییر شرایط موجود اطراف خود بودند و با ایده آموزش به شیوه مشارکتی شکل گرفت. وی افزود: ابتدا کلاس هایی برای کودکان و کلاس های برنامه نویسی و فلسفه را برای نوجوانان برگزار کردیم و هدفمان بیشتر از کسب درآمد ایجاد تغییر و فراهم کردن فرصتی برای شنیده شدن صدای بچه‌ها و بزرگترها بود.
شریفی یزدی در ادامه با اشاره به موانع پیش آمده و شکستهای گروه میلان، گفت:متاسفانه کمبود درآمد و عدم تمایل والدین کودکان برای ثبت نام در کلاس های ما باعث شد تا پس از گذشت ۶ ماه و نرسیدن به درآمد پیش بینی شده مجبور شویم از مرکز رشد پارک یزد خارج شویم.
وی، بررسی و شناسایی بازار هدف قبل از شروع کار را مهم ارزیابی کرد و گفت: باید سعی کنیم بازار هدف را قبل از شروع کار بهتر شناخته و حداقل انتظار این را داشته باشیم که دانسته ها و پیش فرض هایمان اشتباه از آب در بیاید و هر چیز را روی آن دانش آزمایش نشده سرمایه گذاری نکنیم.
وی با بیان اینکه در ادامه با تغییر مخاطب راه خود را خارج از مرکز رشد ادامه دادیم، گفت: متاسفانه ما انتظار درستی از مرکز رشد نداشتیم. هدف مرکز رشد بال و پر دادن به کسب و کارهایی است که بازدهی آنها سریع مشخص شده و به درآمد برسند در حالی که دغدغه اصلی ما تغییر شرایط محیط اطراف بود نه کسب درآمد.
شریفی در ادامه افزود :به نظرم کسی که می‌خواهد ایده اش را در مرکز رشد ثبت کند باید یک راهنمای استفاده از مراکز رشد را در اختیارش قرار دهند تا انتظاراتش را طبق آن تنظیم‌ کند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری یزد

منبع خبر

پارک علم و فناوری یزد

پارک علم و فناوری یزد

زندگی با طعم فناوری ایرانی

    نظرات