گزارش رویداد جامع صنعت گاز کشور

گزارش رویداد جامع صنعت گاز کشور


رویداد جامع صنعت گاز کشور در تاریخ ۴ دی ماه سال ۹۸ در محل پارک علم و فناوری خراسان با مشارکت شرکت ملی گاز ایران برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان به نقل از مرکز رشد فناوری انرژی؛ این رویداد ابتدا با عنوان رویداد استارتاپ دموی صنعت گاز در اسفند ۹۷ کلید خورد، پس از انجام اقدامات اولیه و اخذ موافقت های لازم در جهت برگزاری رویداد، تاریخ ۲۲ آبان برای آن برگزیده شد. با توجه به همکاری های قبلی با فن بازار شرکت ملی گاز ایران و همچنین واحد پژوهش و فناوری آن مجموعه و بنا به درخواست ایشان، این رویداد به رویداد جامع صنعت گاز تغییر نام داد همچنین تاریخ برگزاری آن به ۴ دی موکول شد.

رویداد جامع صنعت گاز کشور در سه بخش شامل:

۱- رویداد Reverse Pitch ( ارائه نیاز های فناورانه توسط شرکت ملی گاز ایران)
۲- رویداد Pitch (ارائه دستاوردها و توانمندی های شرکت های فناور و دانش بنیان گروه انرژی پارک علم و فناوری خراسان)
۳-رویداد Startup Demo (ارائه استارتاپ های سرمایه پذیر به سرمایه گذاران و صندوق های خطر پذیر (VC))

برای حضور در این رویداد درگاه های مختلف ثبت نامی تعبیه گردید که هر کدام مخصوص شرکت در بخش های مختلف این رویداد بود.

در روز برگزاری مراسم، بیش از ۴۰ مدیر و کارشناس تخصصی صنعت گاز کشور از جمله جناب آقای دکتر فارسی باف مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران، جناب آقای مهندس کامل مدیر عامل منطقه چهار عملیات انتقال گاز و سایر همکاران و مدیران از شرکت گاز استان خراسان رضوی و شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در این رویداد حضور داشتند که به ارائه نیازهای فناورانه شرکت ملی گاز ایران پرداختند و جلسات B۲B در همین راستا در قالب برنامه Reverse Pitch برگزار شد، در مجموع ۳۷ نیاز فناورانه توسط شرکت ملی گاز ایران معرفی شد که بیش از ۴۰ صورتجلسه B۲B در مورد رفع نیازها بدست آمد، پس آن از دستاوردها و توانمندی های ۱۲ شرکت حوزه انرژی (نفت،گاز پتروشیمی وپالایش) پارک خراسان بازدیدهایی صورت پذیرفت و در این خصوص با شرکت ها در محل غرفه مذاکرات شکل گرفت.

در قسمت پایانی و سوم رویداد که مربوط به Startup Demo صنعت گاز بود از بین ۳۶ طرح دریافت شده از استان های اصفهان، تهران، خراسان و فارس تعداد ۷ طرح پس از طی دو مرحله داوری و شرکت در کارگاه آموزشی، به ارائه در حضور سرمایه گذاران پرداختند که در این بخش ۱۹ جلسه B۲B  جهت سرمایه گذاری در آن ها شکل گرفت. در حاشیه این رویداد بازدید های جانبی از محل شرکت های عضو گروه انرژی نیز صورت پذیرفت.

بازتاب رسانه ای برگزاری این تور در ۱۰ خبرگزاری از جمله خبرگزاری صدا و سیما خراسان رضوی، روزنامه خراسان، خبرگزاری دانشجو و... قابل توجه می‌باشد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

منبع خبر

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

    نظرات